2014. január 22., szerda

mostan csülök Péknéről álmodom

A Für Elise-ben Szabó  Magda (kisgyermekként) dühében tönkreteszi a gyönyörű babáját és az anyukája megkérdezi tőle, hogy nem félsz, hogy ez visszavetül rád?* Nem félt, viszont amikor felnőttként nem lehetett édesanya, ez sokszor eszébe jutott.

Na most ennek alapján én nem merem azt mondani (adaptív vagyok), hoyg engem nem érdekel az ivás, mert félek, hogy egyszer egy sivatagban ébredek, de mondjuk úgy, hoyg folyadékfogyasztásom nem apasztja el a hegyi patakokat, a napi 4-5 dl víz a rekordom. Persze, iszom még tejeskávét és érkezik még belém délután egy csésze tea is, de az előbbit nem szabad beleszámolni, utóbbi meg nem sokat lendít a teljesítményemen.

És hoyg ez így nem jó, ugyebár  - mondja mindenki. Én nem igazán érzem, sőt, úgy gondoltam (gondolnám most is így, csak lehurrognak), hogy mivel ez volt jellemző rám életem során, biztos az én szervezetem ilyen, hiába, kevéssel is beérem. Viszont olyan csoportban vagyok, ahol képesek nemcsak rám írni, de még ilyen képpel is bombázni, sőt, sms-t írni, hogy hogy állok, így elkezdtem inni. El én.



Próbáltam, hogy szimpla víz, az éltetadó, friss és üde víz, de azért arra gyorsan rájöttem, hogy több csúszik le a torkomon, ha citromot facsarok bele, aztán jött bele a gyömbér. Aztán a citromfű. A legfinomabb azonban a mentás limonádé, de az izraeli friss menta (sem illatban, sem ízben) meg sem közelíti a kertben csak úgy szaporodó mentámat. Viszont tél van, ne legyünk finnyásak.
Mindenesetre  napi egy liternél folyadéknál tartok, nem rutin, de ha nagyon-nagyon odafigyelek, egészen jól megy.
Hogy van-e eredménye? Hogyne lenne. Óránként kétszer megyek pisilni, szidok is mindenkit.



Evéssel kapcsolatban meg az van, hogy idestova három hónapja eszem a csirkemellet, mint minden diétázó alfáját és omegáját, minden formában, egészben, tekerve, töltve, csíkokra vágva, kockákra vágva, mindenhogyan és mivel az Ázsia és a Fűszerész minden fűszere lassan kipróbálásra került, kezdem kicsit megunni. Viszont tagadhatatlan, hogy beilleszthető az étrendbe.
A csirkemell mellett van még a barnarizs. Ezt meg hogy is mondjam, hát nem egy gasztronómiai orgazmus, bár az igaz, hogy én a fehér rizsért sem ugrálok, de ennél a foknál meg mindent megtesznek a rizsért, hogy élvezhetetlen egészséges legyen, ami  pedig tudjuk, mit jelent.
Jöhet még a hajdina, a köles és a kuszkusz, váltogatom őket, éppen mire támad gusztusom. **

Könnyhullatásim közepette azért még szépen idelinkelem az amerikai káposztasalátát, ezt sokszor csinálom, tökéletes vízhajtó, ellensúlyozza a sok bevitt folyadékot, ja. Speciel én nem értem, mi a frásznak besózni a káposztát és kinyomkodni belőle a lét, éppen csak a gyereket öntjük ki a fürdővízzel,  szóval, én egy nagy tálba mindent belereszelek, rá az öntet és kész. Az öntethez narancsos olívaolajat használok, mert ez van itthon, nem ront rajta, maradjunk annyiban, egyébkétn bármi jó.  A magos mustár viszont kell.
A mértéktelenségemről meg annyit, hogy lassan vájdlingban készítem.




ez meg itt Bombay Masala káposztasalátával. a limonádé lemaradt a képről.

 


Valahogy így élek én. Nem rossz, azt nem mondhatom, de ez társaságtól függ. Ha olyanokkal vagyok együtt, akikkel főzni szoktunk (akárcsak fejben is), akkor rettentően sajnáltatom és sajnálom magam, de ha kemény harcosokkal, sorstársakkal, akkor csendes beletörődéssel tudok mesélni a curry madras-ról. 

Az álmodás azonban az enyém.

(Fényképet majd február elején mellékelek.)


* valahogy így

** mire, mire...  rántott húsra! krémesre! sokra....


 

17 megjegyzés :

  1. A barnarizzsel nekem az a bajom, hogy egérszaga van amikor fő (és nem, ne mondjátok, hogy biztos az az adag találkozott egérrel, nekem mindenfajta barnarizs büdös). Nem a kedvencem...
    A csirkemell is unalmas tud lenni egy idő után.
    Nem irigyellek. Tényleg nem. Én tuti beillesztenék még ezt-azt a diétába.
    A káposzta az viszont finom. Minden formában.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. azért vannak itt zöldségek is rendesen, brokkolit bármikor képes vagyok pl. enni, de sajnos, mást is. és elég hedonista is vagyok, tehát nem ez a három étel van a listámon, de a csapásvonal biza ez.

      nekem a barnarizs nem büdös. csak nem finom. :D

      Törlés
  2. Én is híresen rossz ivó vagyok,de ha betartom azt,hogy ébredéskor egy pohár és azután minden pisiléskor egy pohár akkor egész jól megy. Sajnos szomjas nem igazán szoktam lenni.

    VálaszTörlés
  3. Én is híresen rossz ivó vagyok,de ha betartom azt,hogy ébredéskor egy pohár és azután minden pisiléskor egy pohár akkor egész jól megy. Sajnos szomjas nem igazán szoktam lenni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. ma futás után (6 km) szomjas voltam, de előtte sült kolbász volt, szóval, mesterségesen előállított állapot.
      én nem iszom, de most nem hagynak békén, muszáj, így meg hátha rutin lesz :)

      Törlés
  4. Ritus, ügyes vagy :) Egy hős :) Dehát ez egy ilyen csapat, sok a hősünk ;)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. a csapatunkban mindenki hős, én azt hiszem, de tényleg

      Törlés
  5. FAntasztikus vagy. Szerintem a szervezetünk jó esetben jelez, ha hiányzik a víz. De tudom, leütnek ezért, én már eljutottam a két literig is, ebből furcsa mód fél vagy egy liter éjszaka van. Viszont én sült zöldség imádó vagyok mostanság. A csirkemellel ki lehetett kergetni egy idő utána a világból, bevallom, szerintem a csirkecombfilé nem annyival zsírosabb, hogy ez gond lehessen.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. én sem nagyon merem hangoztatni, majd Betty megmondja jövő szombaton a tutit, ugye, jössz?
      éjszaka? inni? ezt hoygan? éjszaka aludni kell, Klári...

      a cs.mellnél ezerszer jobb a cs.comb-filé sztem is, gyanítom, hogy átnyergelés következik. én pl. a karajnál jobban szeretem a tarját, még ha ez nem hangzik túl diétásan, akkor is :)

      Törlés
  6. Ha már hedonista vagy... nézd meg ezt: paleohedonistaknak.blogspot.com Mennyei receptek vannak, ha nem paleózol, alap ötletnek is szuper! Én eddig csendben követtelek, tavasszal talán cipőt húzok. A stílusod remek, szeretem, hogy őszinte vagy! Anna

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. húzz cipőt, ne várj vele tavaszig, minek? ráadásul tavasz van:) bár állítólag csak holnapig...
      a paleoval az a bajom, hogy bár állítólag tényleg nagyon egészséges (én aztán nem vitatom), de nem egy kalóriaszegény étkezés, valljuk be. belenéztem a blogba, nem mondom, megenni én bármit szinte, de elkezdtem számolgatni a kalóriákat és kiestek a szűrőn az étkek.
      tudom, a mennyiség...

      Törlés
  7. Az éjjel rád gondoltam. A lányom jóvoltából 4:30-ig nem tudtam aludni (és ne beszéljünk erről, elég megélni), ezalatt megittam majdnem egy liter vizet. :D javasoljam a módszert? :)

    VálaszTörlés
  8. Zaz, én rettentő, agyoncsapnivaló diétás tanácsadó vagyok, rossz példamutatással... na ezek után bátorkodom mégis írni, hogy a rizs (és a zsír is,de ez most nem ide tartozik) valóban ideálisan illeszthető a sportolói étrendbe. Szereted a rizstésztát? Próbáld ki, nagyon jókat lehet már venni. Kíváncsi vagyok mit szól hozzá a szakembered? Puszi!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. nem annyira szeretem, de sztem még nem ettem igazán jót, lehet, hoyg azért. azt hiszem, itt az ideje újból nekiveselkedni!

      Törlés
  9. Most megcsináltam ezt a a káposztasalátát, én sem csavartam a levét, hát sült hússal isteni, tök olyan érzésem van, mintha "rendes" kaját ennék, nagyon köszi a receptet, de legalábbis a forrást :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. ugye? márpedig az elég fontos egy enni szeretőnek. márpedig én szeretek :D
      nagyon szívesen!

      Törlés

szeretem, ha van visszajelzés ;)