2013. augusztus 11., vasárnap

dedicated to Fibonacci

Én azt már megtanultam, hogy egy futóversenyre a legfontosabb felszerelés a klotyópapír*. Anélkül mostantól sehova.
Egyébként meg  váltóban harmadikok lettünk.


Nem leszek összeszedett, verseny után nem tudok,  és ha lehet, ne javítson ki senki, hogy előtte sem.
Szóval, tegnap menni kellett futni és sokat és versenyre, ezek mindegyike önmagában is elég, trióban FB-on a különös kegyetlenséggel elkövetett események közé sorolandó. Reggel még eléggé észnél voltam, déltől jött a mindent beborító nagy para, majd 2-kor eszembe jutott, hogy muszáj befestenem a hajam, így nem mehetek (negyed 4-kor ment a buszom), 3-kor pedig úgy döntöttem, az életnek nincs értelme.

Elég korán kiértünk a helyszínre, ez azért célszerű, mert így sokkal többet idegeskedhet az ember. Kaptam DK pólót, felhúztam rászorítottam a testemre, a későbbiekben ennek még lesz jelentősége. Létezik a beszéd-tett elmélet**,  szerintem ennek egyik speciális fajtája, hogy amint DK pólót húzol magadra, már DK tag vagy. Szólítsatok ezentúl egyszerűen köcsögnek.

A.  hogy feszít a pólójában ...!   
 B. hogy feszül a pólója...!

A Suhanj nekem debütálás is volt, szeretek többször debütálni, Esztergomban életem első versenyén voltam, itt meg egy csomó olyan emberrel találkoztam, akikkel eddig virtuálban nyomtuk. Mind nagyon kedves, azt mondták, hogy jobb vagyok, mint a fényképeken. Szerintem jóban leszünk.

A versenyről meg nem is tudom, mit írjak, olyan stresszben voltam, hogy az első másfél órát a váltóhely mellett töltöttem és ordítottam, ahogy tudtam, nagyjából mindenkinek, az egyiknek, mert DK-s volt, a másiknak, mert csapattársam volt, a harmadiknak meg, mert kedvelem, meg hát nézd, hogy fut, uramisten, hűdecuki, biztassuk, már megint itt jár, mindjárt vált, bírja még ki, tejóég, ez továbbfut - valahogy így.

 azt hitte, fülbevalóban kell futni. időben rájött, hoyg nem


A váltás úgy történt, hoyg az egy darab chipes rajtszámunkra bugyigumit kellett fűzni és azt a derekunkra fűzni (majd váltáskor kibújni belőle, a másiknak meg belebújni), de én mondtam a csajoknak, hogy hadd lehessek már én az etalon, az én derekamon kössük meg, mert ők túl pilinszke testűek, így legfeljebb lecsúszik róluk, de rám legalább rám jön majd. Én azt hittem, macerásabb lesz, de nem. Hiába, a profizmus, ugye. 

A csapatomat DK Übercsapatnak hívtuk,  most mit (ál)szerénykedjünk. Ha egy dolgot kellene említenem a csapattal kapcsolatban, nem a versenyt mondanám, hanem azt, hoyg engem akkor hívtak meg ide, amikor még 2 km-t sem tudtam egyben kocorászni, szerintem ez olyan fokú bizalom és biztatás, ami a tényleges futásnál is fontosabb, mert így is vállaltak engem, tehát annak fényében is, hoyg ezzel nekik sokkal többet kell majd futniuk. Meg kellett már végre tapasztalnom, hoyg milyen csapatban dolgozni, egy felé húzni a szekeret úgy, hogy mindenkinek pozitív legyen a végeredmény, szerintem ez sikerült. Judit, Kata, Anett - kalapemelés. Mélyen.

Egyébként meg úgy volt, hoyg egyben lefutottam 8 km-t, gombócból is sok, ennyit még én soha. Mikor már érett az idő, hoyg én következem, mert Judit a laza 2 órásának a végén jár, és már ott álltam a váltópontnál, akkor (sokadszorra) megint rám jött a hasmenés, ezen azért szeretnék még dolgozni, mármint ennek kiiktatásán, főképpen, hogy addigra nem volt már WC papír, ne tudjátok meg. Ott azért én rekordokat futottam. Bé variációnak még ott van a lehetőség, hogy a nyakamba akasztott hengerrel futok.

 a Nő, akinek nem mondták, hogy a FEJlámpa szó nem véletlen ám


Mindenesetre nekilódultam, iszonyúan figyeltem, hoyg csak nyugalom, Zazikám, úgyis lehagynak, úgysem számít, te csak menj, ahoyg szoktál, ne kapkodj, ne rohanj, csak menj - ennek ellenére az első "uramatyámmindjártmegállok" a starttól 500 méterre lévő fordítónál volt, nem mondom, hogy nem estem kétségbe, hogy mi lesz itt, de szerencsére a DK által olyan 300 méterenként kihelyezett tagok mindig ordítottak egy olyat ( a sziluettem, ugye), ami továbblökött. 
Sokan drukkoltak, sokan úgy ám, hogy bekiabáltak, hoyg hajrá, Zazi / hajrá, Rita, ez jó, tartsuk ezt meg,  kérem tisztelettel, cserében erős orgánumú hasonló kiabálást tudok felajánlani. Csereszabatos.

Ez mind semmi, egyszer még az is megtörtént, hogy én kocorásztam nagy boldogságban, ja, mert azt nem mondtam, hoyg az első 2 km után elkezdtem jól érezni magam, szabad ég, kellemes 18 fok, régi cipő, sok futó körülöttem, zihál mind, tehát nem vagyok kirívó, nem tudják, hol járok, tök jó volt, igazi örömfutás, szóval, futok ebben a szigetmonostori töltésen kialakított nagy világbékében , mikor hallom, hoyg valaki meg akar előzni, de azért ez nem ritka esemény nálam, nem lepett meg, hoyg úgy mondjam, viszont egyszercsak átfogja a vállam és azt mondja, hogy jól sejtem, hoyg te vagy a Rita? hajrá! Nagyon remélem, hogy hallotta a belső köszönőmondataimat is, mert félő, hoyg nem mind került felszínre a cserepes szám által.

Volt egy kritikus szakasz, én ugyanis, ha egyáltalán, akkor a tökéletesen sík terepet preferálom, itt meg orvul beraktak egy legalább 1, 5 %-os, számomra király kategóriás hegyet emelkedőt, áldottam az eszem, hogy itthon egy párszor gyakoroltam az ilyenen történő méltóságmegőrző felkúszást, ha ez nem lett volna korábban, tán ott halok meg. 

És a legszebb. Úgy volt, hogy én 3 kört, tehát 6 km-t futok elsőre, esetleg a végén, külön  még egy 2 km-t, így is közelítettem  meg a fordulót, ott azonban azt mondta nekem a kontroller, hogy a legközelebbinél a Fibonacci- számsort kérem, mire a vele lévő (szintúgy) tréfás fiú még hozzátette, hogy és évszámokat. Kellett vagy 300 méter, mire ezt felfogtam, de paralel már azt is tudtam, hoyg én ezt tudom, így aztán odakiáltottam a csapattársaimnak, hoyg tolok még egy kört, mert dolgom van a  fordítónál, szépen lefutottam még azt a 2 km-t, majd a fordítóhoz közeledve odakiabáltam, hogy a Fibonacci - számsor első néhány tagja a következő és felsoroltam 13-ig, majd nagyvonalúan még annyit mondtam, hoyg satöbbi. Évszámokra (szerencsére) nem került sor.

befutott, izzad, mesél. cukin körbeállják. azt hiszem, itt derítettem fényt a Fibonnacira


Elég sokan lehagytak, konkrétan mindenki, de egyszer azért volt olyan is, hogy egy pasi / fiú*** belesétált a futásába, de ezt olyan tempóval tette, hoyg nem bírtam lehagyni, mentünk egymás mellett és zavart a közelsége, még inkább a tény, hogy hiába erőlködöm, és mondtam neki, hoyg barátom, most vagy te kezdj el futni vagy én kezdjek el gyorsabban és ekkor elváltunk. És nem a második opció miatt.

A körök folyamán egyre jobb lettem, az utolsó 2 km volt a legjobb és szeretném remélni, hoyg ebben a hirtelen fellépő hosszútávfutó hajlamomnak van szerepe, nem annak, hoyg ekkor fedeztem fel, hoyg a DK póló felcsúszik a derekamon és az egész fenekem premier plánban látszik a mögöttem futók számára, s a kiszámítható pánikomban ennek minél gyorsabban véget akartam ennek vetni.

 És hát hogy harmadikak lettünk a női váltók között, az milyen már? Természetesen tisztában vagyok vele, hoyg nem miattam történt mindez, de azért akkor is, über a csapat, na. Mondta is a Judit, hogy a díjként kapott rosé-t az Utrabalatonon fogjuk meginni. ;)


és láttam vala sok nagyon boldog embert





A férjemnek viszont mégsem kellene mindig velem jönnie, vagy le kellene szoknia a fényképezésről, képes volt minden egyes fordulónál a szemembe villantani, de ha legalább szép, karcsú nőnek ábrázolna a malacka helyett.



* na jó, egyeseknek (khm) még mondanám a futócipőt ;)

** nem túlbonyolítva a lényeg, hogy egyes mondatok / szavak a cselekvéssel azonosak, pl. a házasságkötéskor elhangzó igen szó egyrészt egy mondat, másrészt cselekvés is, hiszen csak ennek kimondásával történik meg a h.kötés

*** sötétben minden fiú pasi

40 megjegyzés :

  1. :D A válasz mindenképpen A. ;) :D <3

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. nappal nem mernék megmutatkozni ebben a ruciban. mindent kiad, hogy finoman mondjam :D

      Törlés
  2. :)...nagyon szuper! Klassz vagy Zazi!!!!
    ...és ismét jó volt olvasni...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. jó volt megélni, az milyen jó volt.. köszönöm, csapatban voltam ;)

      Törlés
    2. gratula a csapatnak is !!!! ;o)

      Törlés
    3. Óh, a csapat egy nagyon jó csapat volt, testben és lélekben is!

      Törlés
  3. Jo sejtettem hogy Te voltal a Rita! ;-) :-) ugyes voltal, gratulalok!!!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. egyszer minden kiderül! köszönöm, nagyon sokat jelentett, Bambi, ha tudnád..!

      Törlés
  4. Milyen jó lett a hajad! Jó, hogy befestetted! És a többi is nagyon-nagyon-nagyon jó! Éljen Rita!!!! (... és Chumy!)

    VálaszTörlés
  5. Nagyon vártam a bejegyzést, óriási gratula!

    VálaszTörlés
  6. Egész nap kattintgattam, hogy hol van már a poszt. :) Már-már függő vagyok.

    Gratulálok!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. muszáj volt aludnunk pár órát, aztán írni akartam, de oly sok volt az input, hogy nem bírt megférni egyetlen output-ban :DD

      köszönöm!!

      Törlés
  7. Nagyon szuper vagy!

    Lélekben ott voltam veled. 5 éves kisfiam jött ki éjszaka vécére, ezt 3 körül sikerült megtennie, én meg mikor ránéztem az órára, azt találtam neki mondani az éjszaka közepén, hogy "Hú, a Zazi pont most fut, drukkolj neki te is!" Egy kicsit furán nézett rám, de azt mondta, jó. És ment vissza aludni. Szóval remélem füleltél ott a kritikus 500 méternél :)
    Amúgy csatlakoznék a már-már függők táborához.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. éreztem én ott 500 körül, hogy jön valami könnyebbséget hozó sugallat, igen - igen :)

      köszönöm nektek!

      eléggé megfáradtam reggelre, ill. elálmosodtam, ahogy jöttünk haza, már be-bebólintgattam, itthon aludni kellett pár órát :D

      Törlés
  8. Zazikám, gratulálok! Éééés,miután elolvastam sziporkázó szavaidat, mélyen meghajoltam előtted!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Bocsánat, Nöné voltam :)

      Törlés
    2. drága Gyöngyöm, köszönöm,köszönöm, de azért na.. :) az ott futók többsége ezerszer jobban fut ám, többet és gyorsabban. és magasabbra ;)

      köszönöm!

      Törlés
  9. Harmadikok és 8 km... Nna, EZ tényleg sikertörténet, számomra sokkal inkább, mint amiket a sajtó szellőztet. Mert te saját magadat győzted le elsősorban. Zazi, fogadd mélységes nagyrabecsülésem!
    A hasmenésről: tudod, hogy ősi ösztön? Az agy egyszerűen parancsot ad az emésztőrendszernek (hogy ne mondjam, a stresszhormonok kiválasztásával üzen), hogy AZONNAL szabaduljon meg a ballaszttól, mert rögtön rohanni kell, menekülésből vagy támadásból kifolyólag.
    Zazikám, jó pihenést, és kellemes készülést a következő versenyre (mert nyakamat rá, hogy lesz még jó néhány!).
    Juli

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. köszönöm :) még rengeteg munka vár rám, iszonyat sok, ki kell menni a hétköznapokban és az kevésbé látványos, de nélküle nem megy, ugye...

      ősi ösztön? akkor bennem ebből elég sok van, mert elég sokat kell futkosnom kritikus események előtt, ezt nem lehet valahogy kivédeni? annyira azért nem kellemes :( praktika? trükk?

      Törlés
    2. Sajnos, nincs jobb ötletem annál, mint hogy engedni kell neki. Végül is a megkönnyebbülést szolgálja... Talán ha jókor elhiteted magaddal, hogy "Nyugi, nem kell besz...ni", az használhat. Próbáld ki!
      Juli

      Törlés
  10. Zazi, nagyon-nagyon gratulálok Neked és a Csapatnak! Köszönöm a beszámolót, várjuk a hasonlókat a többi versenyről is. Ági

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ági drága, köszönöm, ez egy nagyon jó csapat volt, én voltam a legkisebb porszem, elhiheted... :D

      lesz még, igen, ősszel a következő, de most jönnek a hétközbeni, semmi extra futások. remélem... :)

      Törlés
  11. Gratulálok, még egyszer, és csak így tovább! :) Beszéljünk meg egy versenyt, ahol együtt futunk majd! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. 10 év múlva? addigra talán utolérlek, feltéve, hoyg most már csak lassan fejlődsz, én meg állati gyorsan

      Törlés
  12. :) :) :) :)
    (Az új cipővel mizu?)

    VálaszTörlés
  13. 8km? Aztaaa. Az pont több mint a duplája annak amit én futottam ma. Egyébként azt kell h mondjam, fogtyál a legutóbbi képed óta.
    A hasmenés nálam is játszik, de pl a csoki szokott segíteni (esemény előtti napon, és sajnos nem elég 1-2 kocka, fél tábla kell minimum). És ha nem iszok kávét (utóbbit nem nagyon tudom elhagyni)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. majd most már tényleg mutatok fényképeket a héten, kiderül minden,
      kávét elhagyni nem tudom, itt a stresszt kellene kiiktatni, de mégis hoygan? vizsgák előtt is mindig ez volt :(

      Törlés
  14. Tudtam, hogy nyugodtan aludhatok, mert Zazi jól fogja tolni neki. Csúcsjóvagy!!!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. még nem annyira, de majd jövőre csak figyeljetek ;) remélem legalábbis....
      köszönöm!

      Törlés
  15. kicsit későn értem ide, h elolvassam, de nagyon menő vagy Rita, komolyan, hol van már az a 75 méter...:) gratulálok!

    VálaszTörlés

szeretem, ha van visszajelzés ;)