2013. augusztus 14., szerda

többszörös köztes állapot

Most éppen két cipő között vagyok,  ahogyan a katolikusok két asszony között, igaz, ők, holnaptól*.

A régi már nem jó, az újnak pedig lett lészen új gazdája, bedobtam a törölközőt, nagyobb cipő kell. Holnap újfent nekifutok a projektnek, tegnap a Decathlon-nal történt telefonos egyeztetés során derült ki, hogy nem elég, ha futkározom az áruház sorai között, de pattanjak már fel a futógépükre is. Így holnap nemcsak cipőt szeretnék venni, de egyben a napi penzumomat is lenyomom fényes nappal, nyílt téren, szerintem jó marketing az üzletnek. Este 6 körül érdemes kilátogatni a budaörsibe.

Korábban ígértem, hogy megmutatom, változtam-e, ezt tudom mára felajánlani. Úgy van tehát, hogy a férjem minden hónap elején lefényképez, így a lenti kollázson van egy 0.hónap (origó), majd az 1., a 2. és a 3. hónap eleje. Szerintem van változás centiben és kilóban is (pontosítok: konkrétan tudom), én azonban többet és gyorsabban és látványosabban szeretnék, hízni már olyan jól megy, nem lehetne a másik oldalt is kipróbálni? És nem.


Szeretném felhívni a figyelmet  a csodás papucsomra, ez a kerti vörzsön, ha tudtam volna, hogy oly bátor leszek, hogy közzéteszem, biztosan figyelek az outfit-emre. 

A lassú változásról még el szeretném mondani, hogy ismert kortárs íróink egyike (nevet nem mondok, bár, sajnos, vállalta a véleményét) azt mondta nekem, hogy kell ugyan az Aranka néni jóindulata, hogy nagyon lássa a különbséget, de mintha tényleg látszana valami. Ezen azért besírtam.

Nagyon lassú apadás várható a Dunán testen, pedig én tényleg rendes vagyok, ha összehasonlítom a téli és a mostani étrendemet, étkezési szokásaimat, s ha ehhez még hozzácsapom a heti 20- 25 km futást, akkor újból azt érzem, hogy nem fair az Univerzum. Mindenesetre a héten megvigasztaltak, hogy megy ez és menni is fog ez, szarjam már le a mérleget, tegyem a dolgom és kész. Az biztos, hoyg mindig új és új motivációt kell keresni, mert az az általános kiindulópont, hoyg szeretnék vékony(abb) lenni, nem mindig ad elegendő muníciót a hétköznapokra. Nekem most az  segít, hogy szeretnék jobban, többet, gyorsabban és magasabbra futni, ehhez pedig fogyni kell, vagyis mostanában paralel működnek a motivációk, fogyni kell, hogy futhassak és futni kell, hogy fogyhassak. Időnként a második fontosabb az elsőnél.

Mindig is utáltam azokat, akik  valamit elhagynak az étkezésükből, s ezzel máris ledobnak két hét alatt 5 kilót, de hogy, mégis hogy, kérdem én?? Én nem eszem egy csomó mindent, az élelmiszerek egy másik részét csak ritkán, nem tudom megmondani, mikor ettem egy szelet krémes süteményt, a fagyival kapcsolatban pontosan tudom, hoyg a nyáron összesen 6 gombócot nyomtam magamba, kenyeret csak reggel egy szeletet, és most ne mondja senki, hogy nagyobb lesz a jutalmam, mert megdolgozom érte, mert ez speciel nem érdekel, ebben a kontextusban én a könnyű, gyors és látványos megoldásokat részesítem előnyben. Részesíteném. Azt se mondja senki, hoyg fel sem 4 hónap alatt,tehát ne várjam, hoyg le majd ennyi idő alatt, ugyanis 4 hónap alatt én bármikor el tudok brutálisan hízni, bármikor. Na.

És azt se mondja senki, hogy biztosan a centik mennek le, mert izmosodom, ugyanis én mérem a kilókat és a centiket is, na jó, két dolog igaz, az egyik, hogy van csökkenés (de lehet, hoyg csak kinyúlt már a mérőszalag, annyit húzkodom), a másik pedig az, hogy gyakorlatilag képtelen vagyok következetesen ugyanott mérni magam, egyszerűen nem találom a múlt heti helyet, biztosan a rajtam lévő puhaság miatt.

Elkenődve csak néha vagyok, mert mégiscsak érzem a változást, igenis kifogytam már ruhákból, ami azért jó, mert ebben a köztes állapotban most pontosan egy nadrágom van, ami még vállalható, nem feszül, de nem is lóg, így az elém tárt két út közül választhatok, melyiken járjak. Fel vagy le. Le.  A kilókkal.

Határozottan nem tesz jót a futás hiánya, egyből több időm maradt az aggódásra.
Egyébként pedig mínusz 9 kiló.


* aug. 15. - szept. 8.között van Nagyboldogasszony és Kisboldogasszony, remélem, jól írom


 

39 megjegyzés :

  1. Pont nemrég olvastam valahol (talán egy futós blogon), hogy a futás sok mindenre jó, de fogyni nem igazán lehet vele.
    (Arra sokkal jobb módszer a stressz - sajnos.)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. a futástól lehet fogyni, ellent kell mondjak, csak éppen minden mozgással kísért fogyókúra esetében a diéta 70 %-ban, a mozgás pedig 30 %-ban játszik szerepet. nem tudom, ez jó hír vagy sem? :D

      Törlés
  2. Szerintem azért jobban látszana a különbség, ha mindig ugyanabban a szerkóban fotózkodnál. Amúgy meg igenis látszik. Nekem általában pár kiló tényleg könnyen lemegy, de aztán hosszú és keserves munka során tudok csak megválni a többitől. És persze, mivel lassan-lassan újra elcsábulok a tiltott élelmiszerek iránt, a kilók is visszatérnek... Futni szeretnék, de a térdeim nem bírják. Kitartás. A mínusz kilenc kiló pont jó; havi kettő, folyamatos fogyás, optimális. Na persze, a "fogyjon két hónap alatt húsz kilót"-hoz képest...:D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. menetközben jött a futós ruhám, abban fogok most már mindig, teljesen igazad van. nekem nagyon nehezen megy, mindig is így volt (nem az első próbálkozás, ugye...), ragaszkodnak a nyamvadt kilók. :( viszont az igaz, hoyg mozgással változik a test, összeszedettebb lettem, ne normál testalkatú még, de már nem folyok annyira szét. annyira. ;)

      a térdekkel nagyon kell vigyázni, a futás nem segíta rajta, de a gyaloglás, a gyorsgyaloglás! nnnna, az a valami, ha nem látom, nem hiszem el, hogy ilyen létezik. és az térdkímélő. gyorsabban mennek, mint én futok és hihetetlenül alakulnak. de még csak ezt sem kell, csak legyen mozgás.

      Hajrá,Móni!

      Törlés
  3. 9 kiló azért elég jó eredmény! :)
    És van, hogy a testnek fel kell fognia, hogy most akkor apadjon, mert valami van (futás, más kaja). Én pl. 2 éve elkezdtem biciklivel járni munkába (napi 15 km összesen), plusz, mióta Pesten élek (3 éve) jobban kordában tudom tartani, hogy mit, és főleg hogy mennyit eszek (a mennyiséggel vannak nagyobb problémáim: addig eszem, míg látom, hogy van kaja), a súlyom mégis stagnált. Hiába jött a zumba is a bringa mellé, az sem segített (pedig imádom!). Tavaly, mikor kimentem Koreába, akkor sikerült fogynom úgy 7-8 kilót a kinti kajáknak köszönhetően (mert nem mozogtam többet, sőt! a bringa és a zumba is kiesett azokban a hónapokban), ja a koreai ételek egyébként nagyon finomak, iszonyatosan szeretem őket! Persze, mióta itthon vagyok az a 7-8 kiló vissza is jött, pedig újra bringázok, sokszor főzök koreait, mégis......
    Nade! A hatásodra ugye én is felvettem a nyúlcipőt, plusz ugye 40 fokos hőség is volt, nemhogy főzni, de enni sem igazán volt kedvem, akkor is csak valami gyümölcsös joghurtot (amit már egy hete szigorúan én rakok össze cukor nélkül, ha mégis kell még bele édes, akkor steviát használok). Nem akartam én egy hét után máris mérlegelni, de nagyon csábítóan nézett rám a kis komisz, így muszáj volt ráállnom. Én lepődtem meg legjobban, hogy -3 kg-t mutatott (ami mondjuk valószínűleg csak víz volt, mert azért elég rendesen izzadtam egész nap, mikor "futottam" meg még jobban)! :D
    Száz szónak is egy a vége: jó úton jársz, így tovább! ;)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. a legjobb gy. joghurt az, amit mi maguk rakunk össze. vissza az alapokhoz, joghurt,gyümölcs, valami édesítés. nemcsak, hoyg nem cukros vacak, de még mentes minden egyébtől is.

      te is jó úton jársz, fognak itt még csodálkozni a hitetlenkedők, biztos vagyok benne. szuper,Mónika, szuper vagy, csak így tovább!!!

      Törlés
  4. Előre bocsátom, Nöné vagyok :) Zazikám, gratula!!!! Aggodalomra semmi ok, hidd el, a lassúbb a biztosabb. És ezt nem feltétlenül a futásra értem :) Én egy hónapja egy dekát sem fogytam, igaz, az intenzitásom is csökkent, különösen a mozgás terén. Na de már egy hete ismét a szeren vagyok, és mindig TE jársz az eszemben! De valahogy csak nem elég erős a szuggerálásod, mert én biza 500 m-t sem vagyok képes egyszerre lefutni. Inkább a mostanság divatos intervallum edzést gyakorlom, 1 perc futás, 2 perc gyaloglás, és ezt legalább 10-15 percig. Mit ne mondjak, a végére a tüdűm a számban zihál :) Summa summárum, HAJRÁ!!!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. óh, nehogy azt hidd, hogy az intervall nem jó, az remekjó dolog és úgy fejleszti az erőnlétet, hoyg ihaj-csuhaj! szóval, ne szóld le magad,nagyon is nehéz az, 15 percig meg pláne.
      gratulálok, Nöné, jó vagy, no,mi tagadás!!! lájk!

      Törlés
  5. Na, akkor jövök én is. :D
    Azzal kezdem, hogy igenis látszik a változás. (Abban egyetértek Maimonival, hogy ugyanabban a szerelésben még jobban látszana.)
    Azt hiszem engem is utálsz. (sejtem, pont miattam is írtad a két hetet a konkrét mínuszokkal :D ) De itt sokminden van.
    Először is, az ember diétával mindig az első héten fogy a legtöbbet (ennek sok oka van) (én kb 3.5-öt fogytam), innen tova nekem sem lesz az átlag heti 2.5. Most sem annyi, hanem heti kb 1-1.5, és ez a jó.
    Másodszor pedig, én TUDTAM, hogy nálam mi a hiba, csak erőm nem volt abbahagyni a folytonos bűnözést. Most agyilag sikerült pontratennem magam.
    Harmadszor: én centikben szeretem mérni magam (illetve régi ruhákban amibe már beleférek). Az izom súlyosabb a zsírnál, tehát mutathatnak a centik sok mínuszt, miközben a mérleg nyelve nem ezzel arányosan fog lefele menni. Te rendesen rakod magadra az izmot, az tuti - talán ezért mondták, hogy futással nem lehet fogyni. Szerintem lehet futással fogyni, de látványosan csak azután, miután meglesz az optimális izomtömeged a stabil futáshoz. Ameddig növeled a távot/sebességet, jó ideig csak izmot raksz magadra. Kilók persze azért mennek le, nem is kevesen, csak nem annyira észrevehető.
    (Sajnos, én még mindig csak nagyon rendszeretlenül tudok mozogni, és hogy ez mikor fog változni arról gőzöm nincs...)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. óh, én is nagyon jól tudtam, hogy mi a hiba csak változtatni nem tudtam rajta. még most is lenne bőven mit.
      azt, hoyg 1 kg izom kevesebb helyet foglal el, mint 1kg háj, azt én is tudom, csak a centik is furcsán alakulnak, sztem nem annyira mennek, mint én szeretném..:(

      most egy darabig alapozás lesz, mert majd szeptember közepétől kicsit gyorsabban szeretnék rövidebb távot

      Törlés
  6. Szerintem latvanyos a fogyas!Turelem,es jon az eredmeny.Nekem volt h majdnem 2 honapig meg se mozdult a merleg.Szerintem a futas alakitja legjobban a testet.Bringaztam,zumbaztam,de a futastol valtozott legjobban az alakom.En havi _3kg celoztam be ami sikerult is,es nem hiztam vissza(mondjuk most is futok).Gratulalok,es a fogyasnak is adj idot!Meg lesz az.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. sztem is alakítja futás, csak kell hozzá türelem, de mihez nem az életben... rengeteg példa van előttem, hogy hányan változtak meg a futástól, természetesen úgy, hogy az étkezésre nagyon odafigyeltek.
      2 hónapig? ej, azért az nem szép... :( neked jár a kalapemelés a kitartásodért!

      (és már mennyit??)

      Törlés
  7. csókoltatom a kortárs írót. Látszik. Érted??? Látszik. Mérhető is. Érzed is. Kell ennél több? Na ugye.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. mi már kiosztottuk őt és jól megmondtuk neki, ugye;))))

      Törlés
  8. A 2. és 3. fotón látszik, hogy van különbség.

    Talán mostantól oldalfotóhoz is állhatnál modellt.

    A -9 kiló szerintem nagyon jó!

    VálaszTörlés
  9. szerintem is látszik a különbség, gratula! az első gondolatom az volt, h ugyanabban a ruhában kellett volna fotózkodni, de úgy látom, h ezzel az ötlettel nem vagyok egyedül:))

    VálaszTörlés
  10. Aki ezeken a képeken nem látja a különbséget az vak. Hányas szemüveget hord az a bizonyos kortárs író? Nem kellene már neki egy újat csináltatni?
    Zazi, itt mindenki csak vért, verejtéket és könnyeket ígért neked már a legelején is! :) Ez sajnos ilyen. Átkozottul kemény! De megéri!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. szemüveget a...(z) írónak!
      ez bizony kemény, nagyon kemény, nem tagadhatom :( éppen bírnám, ha könnyebben csúszna le, de nem és nem... viszont megéri, az is igaz. remélem..

      Törlés
  11. Igencsak látszik az kérem!!!
    Totális formásodás van itt folyamatban. ;o)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. messze még a vége, de ha azt mondod, már látszik valami, akkor nagy baj nem lehet ;)

      köszönöm neked is!

      Törlés
  12. 9 kiló minusz nagyon jó! 8 km futás (elképesztő kategória)
    A képeken is látszik. Mi kell még? Szerintem ha lassabban megy le, biztosabban meg is marad a normális súly.

    VálaszTörlés
  13. Egyértelműen karcsúbb vagy, teljesen jól látszik!!!
    Gratulálok!

    VálaszTörlés
  14. Nam nemtom megállni, hogy ne mondjam h én megmondtam :D
    Ugye-ugye másképp áll az a pink póló, az utsó képen pl már kifezetten van derekad is.
    Egyébként nem kell parázni. Igaz én csak 5 kilótól akartam szabadulni, de még mindig semmi nem ment le. Kb. 2 hónapja futkosok, és a férjem biztatásán kívül semmit nem mutat a mérleg. Meg is haragudtam rá, nem is beszélek vele mostanában, inkább csak a futás örömért futok (futás után van az öröm, hogy vége van) Viszont a csuklyásizmom kezd méreteket ölteni, mivel a gyerek lassan 10 kiló, úgyhogy én súlyzózok is minden nap.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. a mérleg egyszerűen közellenség.

      10 kilós csemetével súlyzózni keresztedzésnek is beillik! izom nő ott, azért nem mutat semmit a mérleg. a ruhákat nézd, lazábbak lesznek ;)

      Törlés
  15. Csak a szokásos - óriási gratula! Látványos a változás, Zazi! Hízni én is tudok már két hét alatt - látványosan :)

    VálaszTörlés
  16. Hát, én egyszerűen imádlak! Most agyalok, hogy mit kéne... van frankó futócipőm, meg frankó futópadom, meg frnakó párnáim... mind a szófán, mind a ... hátsó alsó tájékon....meg már mindenütt rajtam... Fáj a derekam, meg mittudomén... itt agyalok... a francba, holnap leporolom a futópadot, ma éjel elolvasom a blogodat az elejétől, mert bíztatni fog, ha leírtad esetleg, hogy te is lihegtél az elején... na, hát induljak el én is már a csoda vigye a kilóimat! Ja, én az utóbbi egy év alatt 16, azaz tizenhat kilót híztam... és most, azaz 2013.augusztus14-2014.augusztus14-ig le akarok dobni minimum 20-at! Hajrá? Hajrá! Köszi, hogy vagy! Arccal, névvel, hús és vér léteddel! Köszönöm!

    VálaszTörlés
  17. Ja, amúgy meg nagyon látszik! Nagyon!!!! Mindenhonnan sok ment le, tök jók a virgácsaid és izmos vonásaid vannak, nem lóóóg semmid, hanem tartása van a testednek! Baromira jó! És ezt 3hónap alatt? Na, nézem, hogy hogy kezdted! :-) Visszalapozok én, vissza bizony!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. hogy lihegtem-e??? ne nevettess már :DDD 75 méteren úgy dőlt rólam a víz, hogy tántorogtam közben.... nem ezzel a 8 km-rel kezdődött ám a történet, frászt :)
      és amikor már 500 métert tudtam kocorászni, akkor már azt hittem,király vagyok :) gondolhatod... és most sem könnyű, félreértés ne legyen, de időnként meg nagyon-nagyon jó.

      kérdezz, felelek mindenre, de tényleg érdemes visszaolvasni, mert nálam kövérebb tán nincs is a Földön, aki mindehhez olyan rossz kondiban kezdett el mozogni, hogy őrület. és még most is rossz a kondim, de rajta vagyok, hogy ne legyen ennyire.

      menni fog neked is, nem hajt minket a tatár, egy év alatt 20 kiló könnyen megy le, de ha mozogsz, akkor izmosabb is leszel, jobb lesz a kedved, az erőnléted, a mindened.olvasd el a motivációmat: http://www.mozogazazi.blogspot.hu/2013/07/motivacio-ujratoltve.html

      ebben minden változás benne van. várom, hogy újra jöjj és mesélj, hogy ment az első alkalom! :)

      Törlés
    2. Na szóval... Kaptam egy buborékos talpú futócipőt, mert a sportos Férj enélkül elklépzelhetetlennek tartja, hogy a futópadon nyomuljak sétálva. Kaptam futónacit is, hogy ne járjon a szám sem, ha a combom köze kipirul, kidörzsölődik, mittudomén... elmentem kardiológushoz, mert ugye engem már egyszer újraélesztettek, szóval annyira nem pattogok... Eldöntöttem, hogy a kezdés az a most hétfő... Innentől a kardiológus tanácsát követve először gyalogolok... ő sétára gondolt, én meg iskolába rohanásra cuccostól, mindenestől, naná csiniben. Megvolt. Tanerő leszólított és konkrét folyamatosan törölgettem a homlokom... áh, francokat az egész képesfelemet... a hátamon meg csak úgy, jókedvéből csorgott. Na, hozzáteszem, h nincs jelenleg Szarvason sem járda, sem semmi, ergo összezúzott betontörmeléken tettem meg a távot a kiskorúval az egyik kezemvégén, teli táskával, miegymással a másik végén. És aztán olyan boldog voltam... a szívem dobogott, éreztem és ez olyan jó volt!
      Aztán... eldöntöttem, hogy a főzésre szánt időt megspórolom és előfizettünk igazi növényekből készült házi ebédre, ami nem zsíros, és finom és minden szempontból klafa. Oda is gyalogolok, megfeszített tempóban, így a fejesek az étkezdében nézik, h a pap neje vörös fejjel, enyhén (baromira) lihegve, izzadva, ám de csinosan izzad, mint állat. Az étteremben. Én meg azt gondolom, hogy miért is ne?! Egyszer élek... na jó, én már másodszor. Túl egyszerű lenne másként. :-)
      Szóval ma még a hajam is levágatom, hogy ne melegítsen még az is, no meg hátha mutat a mérleg minusz 10dkg-át. :-)
      Futópad ma délutántól beüzemelve. Add uram, hogy menjen alattam a szalag...:-)

      Törlés
    3. menni fog alattad, csak figyeld, hogy egyre jobb leszel! és én nagyon várom, hogy beszámolj róla időről időre :)

      Törlés
    4. Éééés igen, megy... de csúszik, így hát szerelés, húzás, meg mondja Az Ember, hogy be kell fújni szilikonnal. Holnapi feladat:-)
      És köszönöm! :-)

      Törlés
  18. Fatasztikus valtozas!!! Nagyon latvabyos! Szivbol gratulalok!!!
    Z

    VálaszTörlés
  19. Most tévedtem a blogodra egyboszorkától és igaza van, nagyon inspirálóan írsz.
    Szerintem látszik a különbség és a lényeg, hogy Te érezd. Jobban vagy, jobban bírod és ez a fontos!!!
    Csak egy apró megjegyzés. Ha van rá lehetőséged, akkor kérj egy vérvételt inzulin rezisztencia kiszűrésére (cukor terhelés mellett az inzulin változását vizsgálják) - ha még nem volt. Sokszor egy normálisan beállított diéta (koplalás nélkül!) nagyobb eredményt hoz, mint a "sokmindent kizárók mégsem fogyok" módszer. Én így adtam le 10 kg-ot (amit azóta az ikrek születésével vissza is kapkodtam :-D)
    Drukkolok neked és innentől "rádjárok" majd ösztönzésért.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mandula, én szimplán kövér vagyok, ez a jó és a rossz hír egyben. ;)
      viszont rajta vagyok a dolgon, a koplalásban nem hiszek, nem is gyakorlom, igazad van!

      gyere gyakrabban!

      Törlés

szeretem, ha van visszajelzés ;)