2015. február 15., vasárnap

sós ropogós / gasztro I.

Nincs mese, neki kell állni a következő etapnak. Tudom, nem diéta, hanem életmódváltás, de ezt meséljék be annak, aki még nem számolt kalóriát életében soha.
Szóval, hogy öt étkezés, ez rendben van, bár én már a reggelinél elcsúszom, ha nem figyelek, nem a bevitt mennyiséggel, hanem a kései időponttal van a baj. Nem esik jól az ébredés utáni pár órában enni, kávé az jöhet rendesen, de enni. Eh. Bezzeg este.. Este bírnék.

Mindenesetre akkor most  legyen itt egy recept, kisétkezésre, úgy értem, tízóraira vagy uzsonnára és persze, nem az egész mennyiség, hova gondoltok.


SÓS ROPOGÓS (mondjuk)

 


hozzávalók*



Nem egy nagy truváj, a hozzávalókat össze kell gyúrni, én hagytam állni egy picit, hogy a zab jól megszívja magát.  A zabot ismerjük, szeretjük, le kell számolni a fehérliszt diktatúrájával. A zabnak jó a GI-je, az pedig igen fontos, mert nem dobja meg a vércukrot (vajh jól mondom-e?), ill. jóval magasabb a rosttartalma, mindehhez pedig lassú felszívódású szénhidrát. És finom.
Trendi.
Pihentetés után kinyújtottam nagyjából 1 centi vastagra, tojással lekentem, csíkokat szabtam belőle és megszórtam sajttal, még inkább szezámmaggal. Hogy meddig sütöttem, nem kellene megkérdezni, jó régi sütőm van, nem mér sem időt, sem hőfokot - mégis megsül. Bízzatok magatokban, jó lesz az.

A fenti mennyiségből nekem 38 darab ilyen cucc lett, így ha jól számoltam, akkor 

 egy darab kcaltartalma durván 29 kcal (F: 1,7 - CH: 3,6 - ZS: 0,7) 

 hát, soha rosszabbat, ugye,  mert ez azt jelenti, hogy ha az uzsonnára engedélyezett kalóriamennyiséget veszem alapul, akkor is megehetek belőle pár darabot és még utánaküldhetek egy joghurtot is. Gátlástalanul.
Akinek ez sok, az egyen Korpovit-ot, itt van a tápanyagtartalma, nem sokkal jobb, ugye.

Zabliszt: én nem sokat tökölök, egyszerűen ledarálom a zabpelyhet, kedvemtől függően egészen finomra vagy picit darabosabbra. Az olyan apróságokkal, mint só vagy szódabikarbóna, nem számoltam, a darabra vetített értékekhez csapjatok hozzá valami minimálértéket, ha úgy tetszik.


 lehet azt mondani, hoyg megégett - mi így szeretjük


* ha hiba van benne, az azért van, mert ember vagyok. és nem a számok barátja.

6 megjegyzés :

  1. Mivel darálod le a zabpelyhet? Asszem megsütöm én is.

    VálaszTörlés
  2. A rozslisztre is igaz, amit irtál a zabról? Azt hiszem, én is megcsinálom, kicsit aggaszt ugyan, hogy túl finomnak néz ki :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. nem egészen, sajnos... ha liszt, akkor durumliszt...
      (sajnos, veszélyes...)

      Törlés
  3. Ha ilyen finomságból naponta kétszer is lehet(ne) enni, akkor jöhet az életmódváltás. Bár előbb jó lenne tudni, mi a másik három alkalom receptje? :)

    VálaszTörlés

szeretem, ha van visszajelzés ;)