2015. február 11., szerda

(g) az úszásról

Én például abban a 40 +-os években egyetlen mozgásformát voltam képes végezni (ha éppen úgy adódott és minden, de minden efelé terelt), az úszást. Mell-és hátúszásban vagyok járatos, viszonylag könnyen rávehető vagyok, hogy úszni menjek, leúszom 1 óra alatt 1,5 km-t mellben, ami nem nagy szám, de érzékelteti, hogy belefulladásról szó sincs, normál úszásban tolom. Na, erről derült ki, hogy egy nagy kalap kaki.

Igazából azért kezdtem el ezt az egészet, hogy megtanuljak gyorsúszni és még nem is adom fel a reményt, csak az első úszásórán bemelegítésképpen kellett úszni pár hosszt az általunk ismert úszásnemben - és a mellúszásomnál megálltunk. Botrányos a lábtempóm. Jó, hát éreztem én, hogy időnként megcsavarodom, de elfértem, nem okoztam nagy galibát, vissza is tudtam csavarodni, ki gondolta volna, hogy a lábtempó, barátaim, a lábtempó...!

Egy órán át küzdöttem, hogy pipában tartsam a lábfejem, közben, persze, haladgattam fel-alá a medencében, ismételgettem, hogy pipa, pipa, pipa és nem. Néha már sikerült egy - két rendeset elvégeznem, de ennyi. Én nem értem, ha azt az üzenetet küldi az agy a megfelelő helyre, hogy pipa, akkor mi  francért nem csinálja a láb? Nem vagyok én olyan hosszú, hogy a kettő közötti távolságban elvesszen az infó.


Totál demoralizáló volt, el is határoztam, hogy holnap lesz egy relaxos úszásom, megpróbálom pipában tartani a két végtagom (egyidejűleg...), de amikor legközelebb megyek csiszolásra, megmondom, hogy hagyjuk a p-be ezt a mellúszást, ez már így marad, keressünk szűz területet, a gyorsúszásban még rejtőzhetnek oktatói babérok, adjunk esélyt egy új ismeret elsajátítására, hátha. Remélem, ott nincs pipa.

És mindezért 4-kor keltem. Van egy érzékem a kudarchoz, ugye?

5 megjegyzés :

  1. "Én nem értem, ha azt az üzenetet küldi az agy a megfelelő helyre, hogy pipa, akkor mi francért nem csinálja a láb? Nem vagyok én olyan hosszú, hogy a kettő közötti távolságban elvesszen az infó."
    Nem, tényleg nem vagy hosszú. Akkor csak az lehet, hogy az információ nem törekszik kellőképpen arra, hogy a legrövidebb úton jusson el a célhoz. Elcsámborog jobbra-balra... :-)

    VálaszTörlés
  2. Én a tánccal vagyok hasonlóan. Iszonyat soksok év és soksok ismétlés kell, mire néha sikerül... Ne add fel!

    VálaszTörlés
  3. Kitartás, menni fog, Neked biztosan, mert nem adod fel! :) Kalapemelés, hogy újabb úszásnemet tanulsz :) És ötletet és motivációt is adtál, este elmegyek úszni. :)

    Én most a futással vagyok hasonlóan, még gyaloglásban is az én eredményem a legrosszabb a csoportban..Nem mondom hogy nem frusztrál :D De lesz még jobb is :)))

    VálaszTörlés
  4. Zazi, ez egy eredeti, nagyon vicces, "zazis" bejegyzés. Csípem, na!

    De te csak ne add fel, Szilva barátnőm, hozzád hasonlóan, 40 fölött kezdett el futni, azóta őt is megcsípte a légy és megtanult úszni, mert ugyan tudott ő, csak hozzád hasonlóan a maga módján. Azóta "Ironmanezik" és nem tud leállni a sportról, imádja.

    VálaszTörlés

szeretem, ha van visszajelzés ;)