2013. július 29., hétfő

motiváció újratöltve

6, 35 km. És volt ott még vagy 7 centi is.

Nem titok, hogy nagyon szenvedős héten vagyok túl, tegye fel a kezét, aki nem; semmi sem esett jól, a futás végképp nem. Kínszenvedéssel összehoztam valamit, hogy mégse 0 legyen, de hagyjuk. Ez az egész hét  (a hőség, a cipő, hogy nem ment a futás) ment a kukába.

Tegnap este egy barátnőm még megkérdezte, hogy megyek-e futni, mondtam, hoyg eszem ágában sem, majd kedd reggel, elég volt a kudarcokból, hogy aztán ennek a jól felépített logikai rendszeremnek ellentmondva mégis 5-re állítsam be az ébresztőt. 6 -kor kint voltam, régi cipőben, az újba ugyan beledugtam a bal lábam. Majd...

Na, de nem ez a lényeg, hanem az, hogy az első 3 km (figyelitek, mit írok??) oly vacak volt, rendszeresen begörcsölni készülő bal vádlim hozta magát, én ezt nem értem, minden bajom ebbe a lábba koncentrálódik, nekem az egész bal lábam az Achilles-inam. Meg kellett állnom kétszer 10 másodpercre, én nem szoktam belesétálni, addig futok, míg csak bírok, aztán meg pihegek, majd folytatom, szóval, ez nekem nettó hossz.

És esküszöm, hogy közben azon gondolkodtam, hogy mi a motivációm. Mert hogy nem a táv, az biztos, a tempóm megint csak nem esélyes, valaminek pedig lennie kell, ha én ezt csinálom, nem létezik, hogy itt szenvedek a semmiért. Eszembe jutott egy rajz, amit egyszer lementettem, s bár utólag kiderült, hogy nem a futásról szól, mégis berakom ide, mert ennek alapján kezdtem el összeszedni magamban (ne felejtsük el, hogy éppen begörcsölni készült a lábam, k. meleg volt, izzadtam és  nem úrinősen), hogy mégis mi a jó ebben nekem.


És miközben tehát húztam a bal lábam,  elkezdtem összeszedni.

1. fogyok. nem gyorsan, nem látványosan, de mégiscsak. feltételezésem szerint ez  a tempómmal lehet összefüggésben, mert egyik sem valami fényes, majd megkérdezem a konteo-sokat, mi a véleményük erről az eleddig még fel nem derített világméretű összeesküvésről.

2. nem dagad úgy a bokám, pedig a túlsúly ezzel a hőséggel megspékelve az egyébként sem karcsú lábaimat rendesen megdagasztja. gondolom, jót tesz a vérkeringésemnek, a sok ülés után végre dolgozik a szív. meg a lélek.

3. az anyagcserém jelentősen javult, mióta rendszeresen mozgok, nem részletezném, de napjaimat a legkisebb helységben kezdem, a többi fantázia kérdése.

4. egy éve vettem észre, hoyg veszettül zsibbadnak a kezeim éjszaka, nappal nem, de éjszaka valami rettenet. sok ülés, rossz  testtartás, nem mozgás, gerincsérvesedés. ennek lőttek, szinte teljesen elmúlt, nagyon ritkán fordul elő.

5. küszködöm egy nem túl szerencsés mentális betegséggel, majd egyszer mesélek. a lényeg, hogy ez elmúlni nem fog, így maradok mindörökre, viszont a rendszeres mozgás mégis segít, volt, amikor megmentett, nem viccelek.

6. nőtt az önbizalmam. azt a szintet még nem sikerült elérnem, hogy egy flegmán válaszoló eladónak visszabökjem, hoyg kisöcsém, velem így nem beszélhetsz, én már 1 ... 5   6,3 km-t futok egy alkalommal, de azért haladok. hosszú az út, de ráléptem. meg tudok csinálni valamit, amiről azt gondoltam, hogy soha. hogy SOHA.

7. feszesebb a bőröm. csak kívülről nem látszik.

8. nőtt a szexuális étvágyam, szerintem ezt nem kínos leírni, eddig sem volt rossz, most még jobb. ezzel számoljon, aki futni kezd. párkapcsolatban élők előnyben.

9. fantasztikus embereket ismerek meg, komolyan, csak ámuldozom. mostanában többet élőben is, nemsokára még többet és mire megvénülünk* meghalok, kiderül, hogy egész jó hely ez a Föld.

Más nem jutott eszembe, viszont mire ezt így szépen végiggondoltam, a begörcs oldódott és elkezdtem úgy érezni, hogy ah, kezdek érezni  valamit, és még elkocorásztam 3,3 km-en át, közbeiktattam egy emelkedőt, majd visszafutottam, hoyg befejezem, de nem akaródzott és még eldöcörésztem egy kicsit, ahonnan vissza is kellett jönni, szóval 6,35 km. És 7 cm.

De nem a táv a legjobb ám, és nem is a tempó, hanem az, hogy megint igen jó volt, nem fájt, nem görcsölt, nem szédelegtem, levegőt is kaptam, és csak futottam, futottam és ezt most akkor szeretném még tizediknek iderittyenteni.

10. futni valamiért jó. én nem tudom, mi ez, de nagyon.

Meséljetek, nektek mi a jó a futásban? Mert valaminek ott is lenni kell.



35 megjegyzés :

  1. Nekem a legeslegjobb érzés a futásban a lelkiismeretem megnyugtatása. Az, hogy tizen-huszon év tespedés után felálltam és elkezdtem tenni valamit magamért (és kicsit pátoszos ugyan, de ezen keresztül talán a világért is). Tehát az az érzés, hogy ma is tettem valamit, hogy jobb legyen (jobb legyek). Mert ugye kicsivel kezdődik minden és egyébként is 'All is One':
    http://www.youtube.com/watch?v=Bds3FALcR7M

    De azt hiszem a te bejegyzésed is épp erről szól, nagyjából ezzel lehetne summázni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. azt hiszem, egy pontban sikerült szépen megfogalmaznod azt, amit nekem tízben. rendben, nem haragszom az összeszedettségedért. de csak azért, mert újdonsült apukára nem illik!

      Törlés
  2. Majdnem mindent leírtál! :d Még ez jutott eszembe olvasás közben: Én időnként visszatérek arra az útvonalra, amit az első időkben vánszorogtam végig. ( persze 2 kocsma is van közben) Kis Döm-Dö-Dömként volt hogy szánakozva néztek rám, volt hogy meg is kiabáltak ( " Mennyit kell fogynod Husom?" " Na! Csak nem a maratonra készülsz," és hasonló motivációk :P ) Aztán mikor kicsit fittebben visszatértem kaptam a rácsodálkozó tekinteteket: " Jé! ez még mindig itt nyomja? " :D. És a csúcs: Ha mostanság megyek arra, akkor már elismerő tekintetek, vagy ledöbbent arcok, hogy: 2 Azta ,ez az a nő aki nem rég még 100 kg volt? " (sose voltam 100, de már többtől hallottam, hogy úgy néztem ki :O )
    Az első félmaratonom előtt eszembe is jutott, hogy az eredményem ezeknek a kocsmabútoroknak is köszönhetem, mert ha nem néznek, szólnak lesajnálkozva....
    Szóval ezért is jó futni, mert akik nem hisznek, hittek benned rájönnek, hogy számolni kell veled!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. pedig ez ki ne maradjon, mert nagyon tetszetős, hogy úgy mondjam! :))

      számottevő tényezők vagyunk, azt mondod? háromszoros hurrá :)

      a félmaratonok pedig... az nekem maga az őrület. kalapemelés!

      Törlés
  3. Zazi, nagyon jól megfogalmaztad! Én ugyan (mint tudod) nem a futással próbálkoztam, de hasonlókat tapasztaltam 4 éve, és most is). Akkor 28 kg-tól szabadultam meg (aztán jött egy tök jó, de nagyon hajtós időszak, és minden és mindenki előbbre való volt, csak én, az egészségem, a mozgás, az odafigyelés nem), és szépen visszakúszott 23 kg, amiből most lement már 8. De ami a lényeg, hogy tegnap este elmentünk a nagyobbik fiammal futóedzeni. 5 perc séta+ 1 perc futás x 6 és szuper volt. A futó része is. Úgyhogy látod mire rá nem veszel!!! A biciklizés maradt reggelre (45-60 perc), de amíg el nem kezdődik a suli, addig futunk is este együtt. Egyébként én az asztma miatt tartottam (tartok) a futástól. De a képen is azt olvastam, hogy az is javul.
    Nekem még van egy motivációm, a szekrényben lapuló rucik a sovány énemre! És amikor a kisebbik csemetém átölel és azt mondja nagy komolyan, Anya, te olyan vékonyka vagy! :-)
    Köszi Zazi!
    Glória

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. látod,never say never klasszikus esete. nem az enyém a dicsőség, kizárólag a tied, a tiétek, viszont az örömből nekem is jutott, köszi, hogy elmondtad!

      vigyázz, a kép becsapós, a fogyás előnyeit mondja, ami viszont lehet a futás következménye is. a puding próbája viszont az evés, bár nyilván lehet előre is tanácsot kérni szakértőtől.

      a lényeg, hoyg mozogjunk, a típus már rajtunk áll, nemdebár? dedebár ;)

      hajrá neked is!

      Törlés
  4. mi a jó a futásban? az, hogy akkor nincsenek megbúvó gonosz gondolatok, stressz, hajcihő, szorongás - csak az van, hogy emelem a lábaimat, élvezem a napsütést/árnyékot/esőt/szelet, fujtatok és összemosolygok a szembefutókkal/lehagyókkal/kutyasétáltatókkal/lehagyottakkal. meg az, amikor hazaérek, és felkaptatok a lépcsőkön, majd nyújtok és lemosom magamról a port, ezután pedig úgy érzem, hogy semmi és senki sem állíthat meg abban, ha kitűzök magam elé valamit, mert lám, én futok, pedig elképzelhetetlennek tartottam mindig. és tessék: futok és élvezem.

    VálaszTörlés
  5. nem akartam elhinni, hogy 40 évesen normális a magas vérnyomás, az itt fájok, ott fájok, rosszul alszok, görcsölgetek, zsibbadgatok érzések. tudtam, ha nem teszek valamit rosszabb lesz, sokkal rosszabb és minél hamarabb teszek ellene, annál könnyebben leküzdöm majd.
    így is piszok nehéz volt :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. és látod, ne is kell elhinned, de jól tetted, hogy léptél ellene, éljenek az ilyen döntések!

      ja, nehéznek nehéz, persze :)

      Törlés
    2. frivolina, neked magas még a vérnyomásod? én is pont ebben a (futó)cipőben...

      Törlés
    3. nemsokkal utána, hogy futni kezdtem elhagytam a napi négy kávéból kettőt. a futás és a koffein lecsökkentése miatt, mostanában majd bealszom, annyira lent van. nem szoktam mérni, de érzem. tavaly nyáron volt, hogy a munkahelyről át kellett mennem az orvoshoz, mert rosszul lettem és akkor 160/100-at mértek. azt mondták gyógyszer! én meg azt, h egy frászt :) ez is egy motiváció volt :)

      Törlés
  6. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én még nem tartok ott, hogy azt mondhassam:futni jó, de elköteleződtem, és most e kötelesség miatt teszem, és szerintem ha megoldódik két dolog, akkor azt is mondhatom egyszer, hogy jó. Nem komoly dolgok, de fontosak: új futócipőre cserélni a régi 16 évest (már több komoly futó is mondta, hogy hiába néz ki szépen- nem szaggattam szét az elmúlt években...- de már nem jó), a másik, hogy ne a sportpálya körül fussak, mert az dögunalom. Hamarosan lejár az elöteleződésem, meg fogom veregetni a vállamat, és irány a Balaton part futás céljából! Zazi, annyira jól összeszedted a pozitív hatásokat, némelyekkel már én is találkoztam! :)

      Törlés
    2. persze, hogy találkoztál! sztem ezek bennünk vannak, legfeljebb nem gondoltuk át őket, én is csak ma és véletlenül, viszont már nagyon örülök, mert konkrétan meg tudom mondani, ha legközelebb kérdeznek a motivációról.

      és nem félek attól, hoyg nem jön nálad az igen kimondása, Györgyi, de nem ám.

      Törlés
  7. Annyir jol leirtad.nekem az benne s legjobb,hogy minden alkalommal legyozom magamat.nem gondolkodom,csak nezelodok,teljesen aterzem a mozgast,ahogy teszem a labaimat.41 evesen vettem eletem elso bikinijet,25 kg fogytam,magabiztosabb,boldogabb vagyok.eddig mindig irigyeltem a futokat,most tudom,hogy engem irigyelnek,es en mindenkit batoritok,biztatok h mindenki tud futni,milyen jo dolog is.estenkent van ket holgy,akik futnak,mindig osszemosolygunk,vmi lathatatlan szovetseg van koztunk.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. akkor én csatlakoznék ezennel az irigykedők táborához. az önmagunk legyőzése pedig sztem akkor is fennáll, ha egyébként flow a futás, mert az ajtón kilépni akkor is nekünk kell. és igen, ez néha sürgető belső kényszer, de néha meg éppen nem, akkor jön a győzelem.

      csak azt a bikinit feledhetném...! :) gratulálok!

      Törlés
    2. Hidd el lesz neked bikinid,en sem gondoltam volna sose,hogy vha ilyet fogok hordani.neked nincs miert irigykednek,mert ugyan atr teszed mint en,csak nekem egy ev elonyom van.Az irigyseg erdekes,en -!mindig irigxeltem a futok kitartasat, az elszantsagukat,es en is ilyen lettem.sokan mondjak:de irigyellek h futsz,de jo neked.amikor hivom oket a valasz mindig az:a en nem tudok futni!probalom gyozkodni oket,de ritkan sikerul.szerintem a futas az agyban dol el,vagy valami belso kesztetes jon,nem is tudom.

      Törlés
    3. azt én sem tudom, hoyg honnan jön, de az a bikini---- nem hagy nyugodtan ;)

      Törlés
  8. Heti három győztes háború, az a jó benne.
    Mióta az eszemet tudom, én sosem győztem, nyertem. Soha nem kaptam elismerést saját magamtól, másoktól se gyakran, de önmagamat SOHA nem ismertem el jóként, nyertesként, pozitív hősként. Október óta hetente háromszor, vagy mondjuk két-három naponta nyerek egy újabb csatát. Akkor is, ha még mindig csak 7.29 km/h a max 3-4 km-en. Akkor is. Dafke. Csakazértis. És nem kellenek B-tervek.
    Futás közben nincsenek démonok, kénytelenek egymással strandröpizni, mert velem akkor nem tudnak szórakozni.
    T.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. amit írtál, az az egyik legfontosabb, ne nagyon hozzáfűzni semmit. csak azt, hoyg hajrá, dafke! yes.

      Törlés
  9. ..csába, én is akarok bikinit. Nyáú.
    T.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. na, ezt mondom én is, fennakadtam a szón, nem enged

      Törlés
  10. Zazi, szerintem el sem tudod képzelni, hogy ezzel a poszttal (is) mekkora motivációt adtál pl. nekem!!!!! Köszönöm... és minden elismerésem, gratulációm a Tiéd! :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. igen, tényleg? szuper,akkor ugyanis előre fel!! :)

      köszönöm :)

      Törlés
  11. Futas kozben az a legjobb, amikor azt veszem eszre, hogy mar visszakanyarodtam es meg mindig birom szuflaval. Az is jo, amikor hazaerkezem es megallapitom, hogy je, hazaertem, hogy lehet ez, hiszen most indultam el es eredetileg en nem tudtam lefutni 6 km-t, hogy lehet ez, hogy most sikerult? Olyankor ugy fel vagyok porogve, hogy nincs kedvem tetlenkedni, indulnek egy ujabb korre, erzem, hogy meg tudnek futni egy csomot, de nem lehet, mert ejjel van es aludni kellene menni, hogy masnap fel tudjak kelni, de nem tudok elaludni, mert a futas egy jo eros kavevat is lepipal.

    Neha, nem sokszor, csak ritkan, elofordult mar nalam is, hogy frocsogott bennem a flow (vagy a boldogsaghormon?).

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. ugy ertem a futas jobb egy eros espressonal, avagy lepipalja a kavet is.
      csak ejfelhez kozelitve mar osszekeverem a hamut a mamusszal.

      Törlés
  12. Zazi, szuper - mint mindig! Én még mindig csak gyaloglok, de állítólag látszik. Meg persze érzem is: no lábdagadás, és most hogy mondod, lényegesen lecsökkent az éjszakai kéz zsibbadás. Fel sem tűnt :) Nekem van egy farmerom - azt nagyon szeretném újra látni magamon.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ági, mindig mondom, hogy a gyaloglás állati jó, nem kell azt lenézni, hiszen te magad is mondod, hogy mások már látnak változást. van gyalogló szekció a DK-ban, indult az Ultrabalatonon is gyalogló csapat, miről beszélünk?

      hajrá,hajrá, hajrá!!!! nagyon drukkolok :)

      Törlés
    2. Köszönöm, annyira aranyos vagy! Már való igaz, hogy ha időhiány miatt nem fér bele a reggelbe csak egy rövidebb etap, hiány van és főleg lelkifurdalás.

      Törlés
  13. Csak úgy pusztítod a kilométereket!!! Ez igen! Ráadásul melegben. Mi lesz itt ősszel???
    És hogy a poszthoz is hozzászóljak érdemben: A futásban nekem az a legjobb, hogy kitűnő arctisztító. Komoly. Semmi bőrhiba, csak egészséges arcbőr.
    OFF
    Megelőztél, épp javasolni szerettem volna, hogy ugyan hadd iratkozzunk fel itt oldalt, csak az egyszerűség kedvéért, és lám, már kész is. Nagyszerű! (Gonosz: Ez az épphogy rágondolok, máris kész van módszer vajon működik táskákkal is? Gonosz vége. Elnézést.)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. az véletlen volt, megnyomtam egy gombot, ami elém került. és igen, ugyanis, holnap délután készen lesz a táskád! ;)

      Törlés
    2. Jaj, de jó, jaj de jó!!! Majd mélben egyeztetünk. Köszönöm!!!

      Törlés
    3. Igaz! Tenyleg jo arctisztito. Annyira izzadok, hogy a verejtekezestol kiugranak a miteszerek a helyukrol. Nekem sem kell kozmetikushoz jarnom, amikor bocsulettel futok. :D

      Feliratkozashoz: elkepeszto, hogy par hetes ez a blog es mennyi olvasoja van. Mi a titok? (Na jo. Persze, tudom. Csak irigykutya vagyok :D.)

      Törlés

szeretem, ha van visszajelzés ;)