2013. október 28., hétfő

ne rohanjál már

Ez most hosszú lesz, előre szólok.

Eredetileg arról akartam ugyanis írni, hogy a futás micsoda jellemépítő játék sport, a társasjátékhoz tudnám hasonlítani, én ugyanis nyerni szeretek és baromi nehezen viselem, ha nem úgy haladnak az események, ahogy én azt gondolom vagy tervezem. Csaptam én már oda Ki nevet a végén-t.
És volt egy szentimentális napom, amikor arról elmélkedtem, hogy a futás, hát az valami csoda, hogy nem az izmom építi, hanem a türelmem, és micsoda fantasztikus dolog az, hogy bár én csak a testre gondolok (mindig, meg-megállva), miközben a lélek és legfőképpen a jellem!, de mielőtt átmentem volna oravecznórába / coelho-ba, jött az, hogy 4 km-t futhattam és ez a fennkölt szellemi magasságból rendesen  lezúzott a földre, rémlik, mintha káromkodtam volna is, nórikának adtam egyet életérzésből.

Az volt ugyanis, hogy tegnap (vasárnap) futhattam volna 4 km-t Esztergomban és az milyen szép ívet adott volna a történetnek, hogy én ott először júliusban küzdöttem át magam a bostoni marathon-on, majd kis idő elteltével (mint gyilkos a helyszínre) visszatérek és krva jól futok, mert hát na, fejlődöm, mit tagadjam. És szerény mosollyal fogadom, hoyg ezt még mondják is ott nekem, mert olyan dicsérős típus él arrafelé.

Na, de én megsejtettem valamit és már itthon, előző nap lefutottam ezt a 4 km-t és ha rövidre akarnám zárni (de nem akarom), úgy tudnám összefoglalni, hogy rosszabbul élek, mint 4 éve futok, mint 3 hónapja.

És most ezzel kiirtottam a bennem titokban és aljasul növekvő nórikát, olyat mondtam neki, hogy csírájában elholt. Persze, nem ennyire tragikus a dolog, mert nagyon jófej vagyok akarok lenni és tudom, hogy idő, meg idő, meg idő, miközben nem vagyok jófej és dühöngök, hogy a francba, hát még meddig várjak. Ugye. Nagyon nehéz műfaj a sportolás, ezt én már látom, biztosan korábban kellett volna kezdenem, úgy nagyjából 30 évvel, de most már na, aki akkor elfelejtette, az már mondjon le?

Szóval, az volt, hogy ettől a 4 km-től nagyon tartottam, mert úgy éreztem, le sem tudom már futni egyben, megállás nélkül, mostanában mindenféle perceket kell futnom. Ehhez képest le tudtam futni és élveztem is (éljen az edzésterv!), az utolsó km lett a legmenőbb (ez afféle eufemisztikus kifejezés, a leggyorsabb lassú megfelelője), a második meg valami tragédia, de ott borzasztóan fájt a sípcsontom, húztam a lábam és bicegtem, miközben azt sziszegtem, hogy meg ne állj, csak meg ne állj. Amint ezen túlléptem, megint sokkal jobb lett, szeretnék ettől eltekinteni és azt mondani, hogy a bal lábam (szokásosan) tette a dolgát, de ne nagyon keressek mentséget, tudom.

Én úgy szeretnék javulni és fejlődni és Citius Altius Fortius*, meg minden, ami a témakörbe tartozik és elkezdtem utálni az ellenpéldát, hogy máris többet teszek annál, aki még mindig a fotelben és chips-et, kit érdekel, én már felálltam onnan fél éve, tehát nem ő a hasonlítási alap, könyörgöm. Remélem. Sajnos, tudok olyanokat, akik velem egy időben, sőt, később kezdték el és sokkal jobbak és rohadtul frusztrál, bevallom.
(ja, és mindehhez nem fogytam egy ideje).



Most pedig nemsokára kimegyek és futok 2 km-t, mely futás után szeretnék egy vállaltan csöpögőset írni.



12 megjegyzés :

  1. Jaj, most mit mondjak? Csak bíztatni tudlak: lesz még így se!

    VálaszTörlés
  2. Az ember mindig tobbet akar.

    Oravecz Norarol mar olvastam csiposeket, gondoltam megnezem, ki az. Beleolvastam. Nem ertettem. Aztan meglattam mennyien rajonganak erte (qurva sokan) es nem ertettem.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. magam is értetlenül állok előtte, de érik bennem egy oravecznórás stílusú poszt. just for fun. ;)

      Törlés
    2. Majd akkor teged sem foglak erteni. :) kikapsz! :)

      Törlés
  3. Az én lopott mottóm az, hogy "mindig lesz aki gyorsabb", és a lelkem megnyugtatására azt is hozzáteszem (ez már saját), hogy "és olyan is aki lassabb." Tehát NE(!) monnyon le! Kérdésem már csak az, hogy milyen edzéstervet futsz TE Zazi?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. az esztergomi futónagykövet, Érdy Gábor, felajánlotta nekem a segítségét, bementem hozzá egyszer egy edzésre, előtte el kellett küldenem neki az elmúlt futásokat (mikor. melyik napon, mennyit, milyen tempóval), hát így.

      Törlés
  4. Nekm nem jó egyedül futni, kell a húzó társ. Meg nem is mernék egyedül, de a férjemnek mindig van kedve, és bár jelentősen fittebb mint én, azért alkalmazkodik hozzám. Ma olyan nehéznek éreztem magam, hogy ha nincs velem, elgyengültem volna. De mégis mitől nehezebb időnként? Ma minden olyan ideálisnak tűnt!

    VálaszTörlés
  5. Nekm nem jó egyedül futni, kell a húzó társ. Meg nem is mernék egyedül, de a férjemnek mindig van kedve, és bár jelentősen fittebb mint én, azért alkalmazkodik hozzám. Ma olyan nehéznek éreztem magam, hogy ha nincs velem, elgyengültem volna. De mégis mitől nehezebb időnként? Ma minden olyan ideálisnak tűnt!

    VálaszTörlés
  6. "Rosszabbul futok, mint három hónapja"? Én ma kérlek, rosszabbul futottam, mint múlt héten. Hát egyszer fent, egyszer lent. Ez van. Tarts ki! :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. kitartok, az a jó, hogy fel sem merül bennem, hogy ne :) egy hét pedig semmi, az nem idő ám :)

      Törlés

szeretem, ha van visszajelzés ;)