2014. március 10., hétfő

félnetek nem kell, jó lesz (a vacsora)

Az történt, hogy nem fogytam egy (jóó) ideje és kiderült, hogy azért nem, mert keveset ettem. Ezt adjátok össze.

Nem magamtól vagyok ám ilyen okos, dietetikus segít nekem (aranyos, rám figyelő, engem biztató, nekem drukkoló, velem nem kiabáló), bizony, lassan minden területen segítségre szorulok, ez van. Éljenek a kövérek és telhetetlenek tehetetlenek.
Detty-nek írnom kell naponta, hogy mit eszem, mennyit, hánykor, milyen a közérzetem, mennyit mozogtam, van egy csomó táblázatom, amit töltögetek, az a legjobb az egészben, a töltögetés, szeretem, igen.  Az első napok után viszont azt tudom mondani, hoyg baromi nehéz eleget enni, és akkor még csak a mennyiségről beszéltünk, a minőségről nem is, az eloszlásról meg pláne nem.

Én úgy szeretem, hogy reggel iszom 2 x 1,5 dl tejeskávét, ennyi kell az üzemi hőfok eléréséhez, majd valamikor fél 10 - 10 felé reggelizem - már rossz, nem is folytatom, itt is újratervezés kell, nekem az egész életem erről szól, már csak az ehhez szükséges rugalmasságot kellene megkeresnem.

Most viszont kezdek képbe kerülni, lassan felveszem a ritmust, már pl. vacsorázom is, azt mindenki tudta, hogy lefekvés előtt 3 órával kell lennie az utolsó étkezésnek? Csak én nem? És nem szóltatok? Én általában (fél) 6-kor ettem utoljára, utána még egy bögre kakaót* legurítottam fél 8 körül mint egy kisded és nagyon reméltem, hogy ettől a hardcore magatartástól fogyok. És nem. 

Most nem fogom az egészet idezúdítani, majd apránként tálalom (Detty is úgy csinálja, nagyon bírom, ahogy próbálja a fejembe rakni a tudományt), most a mai vacsoráról írok és ezzel kezdetét veszi a gasztrorész, lesz egy ilyen címke, az eddigieket is felcímkézem visszamenőleg is. 

Vacsorázni tehát kell, félnetek nem kell, jó lesz. Jó, nem marhasültet. Sajnos. De azért legyen laktató, kívánatos, alacsony kalóriatartalmú, finom (!), nem megterhelő és legyen gyorsan elkészíthető is, de ezt már csak én teszem hozzá.
Itt a ma esti improvizatív vacsorám. Nem a best ever fénykép, de a fotogén mivolt nem is tartozik az előbb felsorolt feltételek közé, viszont sorba veszem, hogy mit tartalmaz. 

adjak neki nevet?



Szóval, ez egy meleg étel, de tök mindegy, mert hidegen is finom lehet. Nem nagy kunszt az elkészítése, az olajon megpirítottam a hagymát, ráöntöttem a szójaszószt, belement a felszeletelt angolzeller, aztán a cukkini. Nagy lángon pirítottam az egészet. Észrevettem, hogy maradt bulgur, azt is beletettem (kell a CH),  majd amikor készen lett (volt vagy 5 - 6 perc is), rádobtam a madársalátát és az avokádót*.  És a végén még egy fél citrom levét is ráfacsartam. Mehetett volna bele menta is, de a mentát én csak Mojito-ban édes ételben kedvelem, úgy élem le az életem, hogy kimarad ez az ízvilág.

Tehát:


És az egész összesen 309 kcal. Biztató. És a tetszési indexe is igen jó. Ilyenkor arra gondolok, hogy vega leszek,  vega én! Csak aztán meglátok egy kacsacombot.




* főzi nekem a jóember, édesítőszerrel, finomat

** az avokádót 135 forintért vettem, szóval, elérhető

11 megjegyzés :

  1. Én is voltam dietetikusnál és írogattam a naplót két hónapig, de kifújtam, nem megy, a kaját tudom írogatni, de annyira unalmas és ha vétkezem, azt meg nem jó leírni... így én most arra gyúrok, akarva akaratlanul, hogy én legyek a legizmosabb kövér nő a faluban, mert hát fogyni nem fogyok, de a tornát és a futás meg nagyon bírom, a karom meg mint mint a barom, ... ez van.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. nekem az a tapasztalatom és Detty ezt nagyon hangsúlyozza is, hogy ebbe így belefárad az ember, éppen ezért nem is kell 2 hónapig írni, fel kell venni a szokást, de ahogy halad előre az ember az élelmiszerek ismeretében, egyre inkább elsajátítja mindazt, ami az elején még szokatlan és ismeretlen volt - így pár hétig kell írni és számolni, utána fejben lesz. én már most, egy hét után is nagyjából be tudom lőni a kajákat, de még messze a tökéletes.

      Törlés
  2. ugyanezt csinálom én is, csak nem a Dettyvel, hanem a barátnőmmel, aki több tízezer km-re lakik innen :)))) én azt imádom benne, hogy mivel kutakodni kell jó kaják után, megismerek egy csomó új receptet, és lehet újdonságokat főzni :))))))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. meg most ne legyél vega, én is mondtam, hogy böjtölnék húsvétig, mert sose csináltam még, és szeretném kipróbálni, hogy mi van a "rántásos" főzelékeken túl, de azt mondta a bnőm, hogy ezt ne most, mert a fehérje, meg a protein, nem tudod más kajákból annyira pótolni. Gondolom, ha már megérkeztünk ahhoz a súlyhoz, ami a cél, akkor már bátran lehet "szintentartózni" böjtöléssel.

      Törlés
    2. én ahhoz elég hedonista vagyok, bevallom, mármint a böjthöz... viszont azt is biztos, hogy jellemfejlődéshez kiváló!
      sztem vega sem lennék, van olyan gyerekünk, akik már hetedikes kora óta az (most 23), tehát nem idegen tőlünk az sem, de én nem, mondom, a kacsacombig, esetleg :D

      és én is úgy vagyok vele, hogy egy csomó mindent kipróbálok most és játszom a kalóriákkal, ha játéknak veszem, nagyobb örömet okoz, mintha feladatnak.

      haladjunk együtt előre!

      Törlés
  3. Figyellek Zazikám és egyre jobb vagy, széleskörűen! Na és a nép szeretete....lebilincselő :)

    VálaszTörlés
  4. Nagyon jónak tűnik, én szeretem az ilyesmit és sokszor esszük, de a szójaszósz nagyon sós és a nátrium-glutamát miatt nem biztos, hogy hasznos a fogyásban, visszatartja a vizet is ráadásul, lehet, hogy jobban jársz egy kis sóval, vagy Vega-mix-szel :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. teljesen igazad van, csak hát a Vega- mix-nek sosem lesz szójaszósz íze, ugye, másrészt pedig a víz jön és megy, nem naponta használom a szójaszószt, hogy gondot okozzon, ami ma bent maradt, az holnap kijön. vagy valami ilyesmi. :) de félre ne érts!

      Törlés
  5. Hahó,

    megint van egy kérdesem, miért kell a vacsororához is a szenhidrát? Nem azt mondják, hogy este jobb, ha nincs? Meg én magamon is azt figyeltem meg, hogy akkor fogyok igazán, ha nincs CH este.
    Elöre is köszi:

    Gabi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. hű, ez elég hosszú téma, be kellene írni Detty előadását, a felosztásokat, a mindent...

      Törlés

szeretem, ha van visszajelzés ;)