2013. június 10., hétfő

Florentino Ariza

Megfordult a fejemben, hogy a múltkori kudarc után (hasonlatosképpen, ahogy egy férfi egyetlen rosszul elsült éjszaka után attól tart, hogy ez most már mindig így lesz, s ilyetén módon pszichésen befolyásolja saját potenciálját) egyszerűen nem fog menni, de azért én inkább Florentino Ariza-ra gondoltam, ő ugyanis tudta, hoyg az újabb nővel való első éjszaka mindig kudarcos, így megy ez, hogy majd a többi, az meg mesés legyen. Így aztán én sem féltem, a kudarc már megvolt, most egy jó éjszaka futás elé néztem.

Lefutottam a múlt heti adagot, 2 x 1500 + 1 x 630, de  most már tudom, hogy mégsem én leszek a női Usian Bolt, az első 1500 egy rémálom a számomra, inkább azt sorolnám fel, hogy mim nem fáj. Ezen belül is az első 500 méter, az egy élő rettenet, átsuhant a fejemen, hogy de mit akarok én itt, haza kéne menni, viszont végigdöcögtem, megálltam, pihegtem és a második 1500, az meg tökjó volt. Fájni fájt, hogyne fájt volna, ilyen a természete, meg gyorsabb sem lettem, meg közelebb sincs, meg semmi változás, de mégis azt éreztem, hogy na.... ez az. Erről van szó. Még az is megfordult a fejemben, hoyg ez is pszichés, mint ahogyan a hazaút (bárhonnan is jössz) mindig rövidebb, úgy van ez is, így felvetődött bennem, hogy nem lehetne rögtön valahogy visszafutni? Hm?
A férjem azt mondja, nem lehet, hoyg addigra melegedem be? Nem tudom.

Egyelőre ezen a távon maradok, a héten mindenképp, terveim szerint szépen belakom, s majd ha már otthonosan érzem magam, akkor emelem újra a távot, csak hogy nehogy megszokjam vagy könnyű legyen már. Mindenesetre várom azt napot, amikor egyben 3 km-t lefutok, mert akkor a pezsgőbontás után elkezdhetek azon agyalni, hogy hogyan fogom ezt a szédületes tempót növelni, mert azért ez a 10 perc / km minden, de tempónak talán sok. Szó szerint.

Pihenés közben még arra is volt eszem, hogy kitaláljam, hogy minden futásnál készítek egy dátumozott fényképet, nagyon izgalmas lesz, ugyanarról a tájról, ugyanabban a napszakban(esetleg éppen nem, de az is csak az izgalom fokozását adja), de közben tényleg az lesz, mert jönnek-mennek az évszakok, a nap máshol bukik le, másképp festi az eget, meg búza helyett hó lesz, levelek helyett zúzmara, s ki lesz statikus ebben a nagy változásban, na ki? Naugye.

(a fejléc alatt létrehoztam egy aloldalt, odagyűjtöm, de aki nem kattint oda, az sem ússza meg, csak ott egyben lesz)


32 megjegyzés :

  1. Jó szelet! mondják a hajósoknak, de mit kívánnak a futóknak? Mindegy, addig is hajrá!!! csodálatosan fejlődsz... Büszke vagyok rád!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. bármit kívánhatsz nekem, minden jól jön,aranyos vagy, köszönöm :))

      (és te? már nem vagy rosszul,ugye?)

      Törlés
  2. Szerintem bölcs döntés, hogy a távot nem növeled most. Azt sem szabad ám túl hirtelen.
    Én is belebuktam, hajtottam, készültem a versenyre, és le is sérültem. Azóta úgy vagyok, hogy a futás van értem, nem én a futásért. Szolgáljon ki a futás engem. Szép lassan elindulok, és nem érdekel a hogy kéne, nem érdekel, hogy ez nem futás, csak kocogás, élvezni akarom, húzni, ha lassan, hát lassan.
    A sérülés után visszatornáztam magam szép lassan 5 km-re, az elmúlt két hónapban nem futottam ennél többet, mindig csak ennyit. Ma már csont nélkül megy. (Ezen a maratonisták jót röhöghetnek.) Múlt héten kezdtem el bővíteni, de csak szépen, lassan, nem akarok még egy sérülést. És tegnap is esőben futottam. Kiderült, hogy szeretek esőben futni. Ha valaki pár éve ezt mondja nekem, hát...
    Jól csinálod, csak ne túl gyorsan! Ráérsz.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. és hoyg is volt az a sérülés?mi és hogyan történt? ha utólag belegondolsz, ezt ki lehetett volna védeni? nekem tanulság lenne megint...

      nem akarom én növelni, ez is olyan nehezen megy még (az eleje főleg), szeretném a jóérzést erősíteni,nemcsak szenvedni mindig :)

      esőben akartam én is, de elállt,mire elindultam, de fogok én még esőben is! de villámlás 100 km-es körzetben se legyen.:D

      (5 km???)

      Törlés
    2. Az úgy volt, hogy nagyon le akartam futni a 10km-t. Dél tájban mentem futni, előtte mindig este, és szerintem nem ittam eleget előtte, végig azt éreztem, hogy vagy elájulok vagy hányok, azelőtt ilyen sose volt, de én maximalista vagyok, semmit nem hagyok félbe, hát lefutottam. Másnap alig bírtam lábra állni. 3 hét pihenő... Valószínűleg túlerőltettem, mert nem futás közben sérültem meg, netes diagnózissal élve ínhüvely- vagy csonthártyagyulladás. Tipikus... De megtanultam a leckét.
      Szerintem igen, kivédhető lett volna, ha féltávnál hazamegyek. De ugye, aki maximalista... Az nem megy haza. Viszont három héten keresztül szenved a függőségtől.
      Nekem is mindig az eleje a nehezebb. Ha nagyon, akkor inkább lassítok egy kicsit.

      Törlés
    3. ezt a hányást már másnál is olvastam, ez intő jel lehet, azt hiszem. délben futni, hát az nem vall bölcs döntésre, bár nyilván függ az évszaktól is, vmiért én nyarat képzelek hozzá.
      Még azt szeretném kérdezni, hogy 3hét után,mikor újból elkezdted, akkor hogyan? rövidebbet? lassabban? kevesebbszer?

      én lassítani nem nagyon tudok, mert eleve az vagyok, nem viccből mondom a10perc / km tempómat, bár az való igaz, hogy az első 1500-nál kiírt az endomondo egy 5,48 min / km tempót,azt nem is értem, hogyan és mikor mehettem így, esetleg az elején? nem értem.:)

      Törlés
    4. Na, most visszanéztem a kedvedért a RunKeeperen, és megdöbbenve láttam, hogy még kétszer futottam a sérülés után (3.6 és 5 km). Nagyon durva, nagy felelőtlenség volt. Jegyeztem is, hogy rettenetesen fájt a lábam közben. Az a fránya maximalizmus! Majd három hétig semmi, és utána nagyon óvatosan 2.4 km-eket futkorásztam. Onnan mentem fel szépen lassan 5 km-re. Azóta (március) ezt tartottam, és ez így nekem bevált. Most kezdem apránként újra növelni.
      A déli 10 km egyébként télen volt, akkor volt jó idő... :-))
      Az elején meg van a veszélye, hogy elfutja az ember magát, vagyis túl gyorsan kezd. De ezt majd a profik kifejtik bővebben, hogy jövök én ahhoz, hogy a kis 5 km-emmel okoskodjak... :-)) Vannak itt bőven sokkal tapasztaltabbak nálam, én is tanulni jövök ide.

      Törlés
    5. az lesz majd a jó (szervezés alatt), hogy lesz itt sportoktató, aki majd válaszol a kérdéseimre, de szeretném,ha majd ti is kérdeznétek :)

      azért nem semmi vagy, hallod-e, sérült lábbal még két futást végigcsinálni, ej...!

      Törlés
  3. Micikém, be is vagy csillagozva, hogy válaszra vár(sz), igyekszem még ma, oké?

    én 400 métert sosem, gyermekkoromban sem, pedig akkor mki, de én belehaltam, fogtam az oldalam és fetrengtem, nagyon-nagyon rossz volt emlékszem. de ma már azt gondolom, hoyg nem jól tanították,miért nem lehetett ilyen szépen lassan felépíteni ezt? mondjuk,Mici, én lassan futok,nem is futás ez, tudod, csak kocorászás.

    VálaszTörlés
  4. Fantasztikus az az út amit bejártál, főleg, hogy írtad, sose futottál előtte. (Én futottam gyerekkoromban, és így is nagyon nehéz volt újrakezdeni.)
    Szerintem se növeld a távot, eljön annak is az ideje.

    Ha lehet, megkérdezném, ki hol hordja futás közben a telefont (ki fotózásért, ki mérés miatt)?
    Csak mert nincs praktikus ötletem, és én is szeretnék mérni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Anna, én SOHA nem futottam, SOHA. villamos után sem.azonnal fájt az oldalam (szúrt), a lábaim mázsás súllyá merevedtek és egyáltalán: kaki volt. szóval,lehet ezt csinálni, csak ésszel. na, nem mintha ebben otthon lennék.

      nekem a telefon a zsebeben van, egyrészt jön zene a fülembe,másrészt endomondo-n mérek, harmadszor, ha eszembe jut,akkor kattintok vele egyet. bal oldali zseb, nem zavar már.

      Törlés
    2. ja, mondjuk, azt nem tudom, hogy a futónadrágokon van-e zseb. hm. ebben a mackóban nekem van, ugye. :(

      Törlés
    3. A futónacikon van zseb hátul a feneked fölött :) Ez praktikus úgyis a póló alatt vezeted át a fülest :) Nekem elfér benne a kulcsom+teló+2 zsepi+némi apró+2 rágó :)

      Törlés
    4. sajnos, vennem kell egyet :) de rajtad van még valami, nem rövidnadrág, hanem valami más, ugye? nekem (még!) vastag a combom, a fenekem, nem akarnám a testresimuló nadrágban közszemlére tenni.izé.

      Törlés
  5. Nem zavar a zsebben? Nem esik ki? Nekem sincs futónadrágon (sajnos arra még nem futotta), de a "mackónaci" zsebeim olyan kicsik. Gondoltam övtáskára, de az nagyon zavar, láttam ilyen csuklóra tehető kis tárcákat...szóval csak ötleteket gyűjtök.

    Azért az a SOHA szó nem semmi.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. pedig SOHA, de SOHA,elhiheted, nálam lustább nőt nem hord a hátán a föld, de a futás még ennél is hátrébb van nálam...

      nekem nemesik ki és nem zavar, én is mackóban futok,3/4-esben, narancssárgában, nagyon csini vagyok :) övtáskát én nem szeretnék,engem (hangsúlyozom) zavarna, de ezt is csak képzelem, tapasztalatom nincs róla. a zsebem akkora, hogy belefér a telefon és nem esik ki, de T.lejjebb említette a karpántot vagy mit,olvasd csak el!

      Törlés
  6. Van zsebes futónadrág, általában a derekán van egy cipzáros kis fakk, semmi nem fér bele.

    (Még mindig féltelek, hogy csak egy-egy pihenőnapod van futások között.)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. az kevés? e hogy kellene?

      Törlés
    2. Én két napot tartok (jobb így, bár a második napon már kicsit ideges vagyok, hogy nem futhatok), de kevésbé terhel. B.sz.kodik az Achilles-inam, és így kicsit könnyebb neki is.
      Nem fejlődök lassabban, sőt úgy érzem, hogy több az energiám, mivel a két nap szokatlanul hosszú, így aztán a futónapon elég komoly lendületet tudok beletolni a programba.

      Tudod: a túlsúly... Muszáj regenerálni az ízületeket. A pihinapokon ha nagyon elgurul a gyógyszer, elmegyek gyalogolni egy nagyot.
      T.

      Törlés
  7. Karpántot vegyetek, akár belepasszol a telefon, akár nem, mert abba minden jó, iratok, kulcs, mp3-lejátszó.
    T.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. ilyen van? őrület. hol? nekem csak telefon kell bele - egyelőre :)

      Törlés
  8. nekem ilyenem van, bevált...
    http://www.decathlon.co.hu/HU/karpant-okostelefonnak-213268810/

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon jónak tűnik, ilyesmire gondoltam én is. Köszönjük az ötletet.

      Törlés
    2. de hogy mik vannak! amíg nem lesz futógatyám (és ahhoz még fogyni kell), a macinacimba rejtem, utána viszont... :)

      Törlés
  9. Nekem ez jött be, de nagyon:
    http://phubby.com/

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ez de jó. :)
      T.

      Törlés
    2. Egy apró jó tanács, ha valaki esetleg tényleg szeretne ilyet. Szép a mintás, meg a mindenféle színű, de a világos egyszínű a legpraktikusabb. A többin csak nagyon rossz fényviszonyok között látszik át a képernyő.

      Törlés
    3. Jaj, bocsánat. Hát ezt te simán megvarrhatnád, csak kell hozzá egy kicsit nyúlós, de azért erős, kicsit hálószerű anyag.

      Törlés
    4. nem, nem, nem, én ilyesmit sosem barkácsolok, kényelmes vagyok, másnál bevált, megveszem... gáz? :)

      Törlés
    5. Nem gáz, de bővíthetnéd a termékskáládat vele :)))))

      Törlés

szeretem, ha van visszajelzés ;)