2013. június 17., hétfő

a PB pedig nem gázpalack, előre szólok

Én akartam, de tényleg, akartam úgy futni, hogy nem nézem a métereket, hanem elindulok,  futok, futok, s egyszer csak megállok, amikor már elég volt, de az a helyzet, hogy én szeretem tudni előre, hogy hol is van a vég. Szeretem bekalibrálni magam, hogy a második fáig,  az ötödik padig, a fordulóig, vagy akármeddig kellene futni, és akkor én mindent megteszek, hogy eljussak odáig, ez feladat, teljesíteni kell.

Így pl.egészen péntek estig tartottam magam, hogy nem nézem meg az endomondo-n, hogy meddig kellene eljutnom másnap reggel, de volt egy pillanat, amikor mégis a telefon 5 x 5 - ös képernyőjét silabizáltam, hogy mégis és na. Vegyük ehhez a csodás magelláni tájékozódási képességem. Végül kiderítettem a férjem, hogy ha Tihany Gödröstől elindulok a szigeten befelé, akkor  a strand 2 km. Kétezer méter. Még soha nem futottam ennyit egyben.

Na most Tihanyban az van, hogy a futós cuccom  nem kelt feltűnést, ellenben a méretem, (a)hogy ezt a testet mozgatom Vagy ez így zusammen. Szerettem volna, ha még alszik a jónép, csak hát a horgászok, azokra nem gondoltam. Nem ért inzultus, nem szóltak be, de nézni néztek* (amit én, ott igenis abuzálásként éltem meg), én meg  olyanokat gondoltam, hogy ugorjon le a te halad a te botodról.

Elkocorásztam a strandig, de én úgy ontottam magamból a vizet, hogy a 10-es büdösségi skálán szerintem a 7-es szintet elértem, ráadásul egyre inkább éreztem a hegy mélyéből jövő fenyegető morajt, hogy mindjárt megállok, hát én mindjárt megállok, én úgy megállok, de úgy, az érzést ezt úgy tudnám összefoglalni, hogy menjen mindenki a fenébe. Valami azért továbbvitt és elértem a strandot, nem lett kerek 2 km, hanem egyszer 1,87, másszor 1,97, de én ezt kettőnek veszem, mert én nagyvonalú vagyok.

Azt pedig mindig is tudtam, hogy a számokat nem bírom feldolgozni, én a betűk barátja vagyok, de azért csak megleptem magam is, történt ugyanis, hogy a runkeeper beszélt hozzám, hogy itt meg itt tartok és ilyen, meg ilyen a sebességem és mondott valami hatosat és úgy véltem, hogy ez nagyon durva, ez szörnyű, egyre rosszabb vagyok és hogy ha a végén belehúzok (mondom, hogy nagyvonalú vagyok), akkor talán javul valami, de nem bírtam és magamban felzokogtam, hogy most már aztán teljes a csőd, a víz meg dőlt rólam, a nap meg sütött rám és egyáltalán, elég szar volt, na. Otthon aztán megnéztem, hát én tök hülye vagyok, ugyan nem a Goldbach-sejtést kellett igazolnom, de azért eltartott egy darabig, mire rádöbbentem,  hogy a km/óra számnál az a jó, ha növekedik, míg a perc/km-nél meg az a jó, ha csökken -  de ezt most is át kell gondolnom, hogy jól írom-e, mondjátok már meg.

Szóval, az van, hogy a tűző napon futás ellenére (annyira meleg volt, hogy a bringás úton cikáztam a külső és belső ív között, ahol több árnyék volt azon az  5- 10 méteren, oda mentem) 10 perc alá ment az 1 km, egészen pontosan 9,22 lett az eredmény, a runkeeper-es hatos pedig, amin besírtam menetközben, az meg a km / óra volt, lényege, hoyg ha képes lennék egyben lefutni a szigetkört, akkor egy óra alatt már meg is tehetném, szédítő távlatok ezek. Új Personal Best, amit magyarra úgy tudnék fordítani, hogy k.jó voltam bennem van a fejlődés, no.
 

Összesen tehát: 7,56 km két nap alatt.

Hogy a hegyre pedig fel kellett másznom, arról nem akarok beszélni.




*pontosítok: ha feléjük haladtam, kiálltak az útra és úgy néztek, míg odaértem, majd szép lassan fordultak utánam, s feltételezem, ez folytatódott a látóhatárig. előbb azt éreztem, hoyg reng a mellem, majd elhaladás után, hogy a fenekem, valami tehát mindig rengett


18 megjegyzés :

  1. Király vagy!! (csak hogy beazonosítsam magam Mészárosné Kósa Rita) :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Rita, király,király... majd leszek, éppen haladok :) köszönöm, a bátorításotok sokat lendít előre :)

      Törlés
  2. Te olyan LÖKÖTT vagy... igen csupa nagy betűvel!! Tűző napon nem futunk, mert felforr az agyunk! A 2.000 méter az már táv... és egyben!!! Szóval gratulálok! meg elismerésem és miegyéb... A horgászoknak meg tetszettél szerintem... Díjazták a kitartásod... Már csak egy-egy pohár vizet adhattak volna és teljes lett volna a futóverseny élmény :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. ennél napközben még rosszabb volt, lehet,hogy árnyék volt, de irdatlan hőség.,szóval,én a jobbat választottam még így is..
      fejlődöm, ugye?? csak lesz ebből valami :D

      és te? edző nénid?

      Törlés
    2. A horgászoknak szerintem is tetszettél. És irigykedtek. Rád, amiért csinálod, a férjedre meg miattad :)
      Amúgy én is tényleg imádom, ahogy írsz.

      Pszt.: És hipp-hopp megvan a maraton :))))

      Törlés
    3. muhaha :D ti nem láttátok a fejem, mint a cékla, és azért én tényleg nagyon szenvedtem, lányok, nem hittem el, hogy ez a kanyar még mindig nem AZ a kanyar. amikor feltűnt a "cél", azt hittem, sosem érem el...

      de nyugtassatok meg hoyg lesz ez könnyebb is, ugye?
      és egyet ne felejtsünk el: ebben ti is benne vagytok, mert mindig biztattok.köszönöm is!

      Törlés
  3. Nagyon profi vagy, gratulálok.
    DE
    Nem sok kicsit a majd' 8 km két nap alatt???
    Tudom, hogy lassan, meg hogy kocorászol csak, de nagyon gyorsan emeled az adagod. Szerintem. Bár nem vagyok profi meg minden. Szóval ne is törődj velem.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. szted sok? de eddig 1500 ment, szted sok az a + 400, 450 méter? nem tudom, tényleg nem.

      viszont ma nem megyek,ma regenerálódom!

      Törlés
    2. Hát, mintha az járná, hogy távot max tíz százalékot ajánlatos emelni egyszerre. Persze, én sem tartottam be. Mondjuk nálam nem jó vége lett. Persze ha jól érzed magad közben (tudom, relatíve), és nem fáj semmid, csak úgy egészségesen, akkor fuss, Zazálea fuss, ami belefér.
      Lenyűgöző a teljesítményed, és fantasztikus, ahogy inspirálsz másokat, szóval csak fuss.

      Törlés
  4. Azon a kisbetűs részen nagyon jól szórakoztam, ne haragudj. Ezt én is szoktam érezni, nem a tekinteteket hanem a rengést, főleg mióta szoptatok, de azelőtt is néha. És gratulálok, a sok km-hez meg a 10 perc/km alá jutáshoz is!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. és a földis reng - alattam.... ;)

      köszönöm,köszönöm! és nálad mi újság?

      Törlés
    2. Tegnap a rengés egy olyan szintjén jártam, hogy abba kellett hagynom, helyette felmásztam az apparátusokra, az is van ott, szabadtéri kondizóhely, és mozogtam egyet a gépeken. De futni jobb. Ma is megyünk, más melltartóval.

      Törlés
  5. Töretlen a fejlődésed, nagyon jó úton haladsz.
    Nagy melegben szerintem feltétlenül vigyél magaddal folyadékot (legjobb a víz). Nem kell semmi extra, se öv, se kulacs, semmi. Egy kis 3 dl-es PET palack elég, ami a kezedben elfér. Én azt tapasztaltam, hogy ha nem iszom nagy melegben, akkor valahogy 'besűrűsödik a vérem'... Ezt nem tudom másképp leírni. Drasztikusan csökken a teljesítményem és nagyon hamar elfáradok. Én olyat is szoktam, hogy elrejtem a palackot az útvonalon egy bokorban olyan helyen, ahol tudom, hogy erre fogok visszafelé is jönni. És akkor nem kell kézben vinni, csak az útvonal első részén. Az sem baj, ha közben kicsit felmelegszik a víz. Még a langyos víz is jobb, mint a semmi. Én azért szeretem a vizet, mert nem csak ivásra jó. A nyakadat, arcodat is benedvesítheted vele. Szóval melegben KELL A VÍZ!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. jaj, az ivás. az nekem nagy probléma, én nyáron talán 8 dl-t megiszom, ha nagyon figyelek...


      viszont hasonlót mondtam a férjemnek én is, hoyg elsétálok a szoborig, ott bedugom az egyik pad alá a flakonom, lefutom a 1,5 (vagy ki tudja, mennyi??) km-em, visszafutok és tudok inni.onnan még haza kell vergődnöm úgyis.

      most tervszerűen rá kell szoktatnom magam az ivásra, ha futni sikerül, csak megtanulok inni is. mármint vizet. :)

      Törlés
  6. Tetszett a csillagos resz es az "en ugy megallok, de ugy" is. Teljesen megertelek. Neked volt mar olyan, hogy kesz, vege, nem birtad tovabb es csak erre tudott gondolni az agyad, de kituzted, hogy meg a kovetkezo kukaig elfutsz, aztan azt vetted eszre, hogy mar 5 kukat is elhagytal? Az nagyon jo erzes. Viszont a celpont elott, amikor mar tenyleg csak 60 meter van hatra, sokszor feladom, vagy kozelebb hozom a celpontot, magyaran csalok.

    Jo bejegyzes, felraktalak a kedvencek polcra.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. hogyne lett volna már ilyenem? csak ilyenem van :) hogy jó, addig még kibírom, aztán ha ott vagyok, akkor még egy kicsit, meg még egy kicsit...
      cél előtt viszont nem adom fel, ez érdekes, amit írsz, ez miért van? az a 60 méter már beleférne vagy nem? (hülye
      kérdés, nyilván nem)

      sőt, én mostanában már olyanokat mondok, hogy óh, már csak 300 méter, hát azt kibírom. képzeld el.

      Törlés
    2. Talan az a problema, hogy en hubelebalazs vagyok. Az elso futast szepen csinaltam, ahogy a nagyok tanitjak, egy perc futas, egy perc seta es igy tovabb, de a masodik alkalomkor mar nem piszmogtam, 5 es 10 percet is futottam egyben, a harmadik futasnal mar csak ketszer alltam meg setalni (ha jol emlekszem). En minimum 6 km-t teszek meg, orult messzinek tunik, amikor elindulok. Amikor a 3. km utan vissza kell fordulnom es latom, hogy hova kell eljutnom, hogy hazaerjek az borzalmasan messzinek tunik. Ilyen eronlettel es ilyen testi adottsaggal ez elmebajra vall. :D Talan ez a baj.

      Törlés
  7. Tényleg k.va jó vagy!!! De én is. :P 1500m után pikk-pakk 2800-t másnap. Harmadnap viszont majd megdöglöttem.
    Én is letöltöttem az endomondot és én is fél másodpercenként figyelem, hogy még mennyi. De szerintem nincs ezzel semmi baj. Egyáltalán nem szeretek úgy futni, hogy nem tudom mikor, hol, mennyit, és még mennyi.
    Szóval baromi jó vagy, és én azt mondom, ha bírod, fuss annyit, amennyi jól esik!

    VálaszTörlés

szeretem, ha van visszajelzés ;)