2013. június 29., szombat

éjfélkor indul útjára a gyönyör*

Én!
Jótékonykodom!
Futással!

Azt sem tudom, hol kezdjem. Van ugye a DK** csoport élőben és virtuálban, én egyelőre utóbbiban nyomom és van a Suhanj Alapítvány. És vagyok én is. És ez a három úgy jön össze, hogy lehet jó ügyért futni, lesz ugyanis egy verseny, ahol nem a verseny a lényeg, hanem a részvétel, én legalábbis  így értettem, ne ábrándítson ki senki. Bővebbet itt olvashattok róla. És bár nekem esélyem sincs bármiféle versenyre is elmennem, mert nem vagyok abban a ...helyzetben (súly, tempó, táv), mégis ott leszek.

Dehogy egyéniben. Csapatban.... Van / lesz  nekem egy saját, külön bejáratú, full-extrás (DK-s) csapatom, tudjátok csak meg. Na, a verseny meg úgy van, hoyg 6 órát kell futni, tehát nem a táv, hanem az idő van meghatározva, gondolom, az a lényeg, hogy mennyit tud az adott egyén / csapat ezalatt lefutni***. És vannak olyan cuki emberek, akik nem hőkölnek vissza a zsenialitásomtól, a pufiságomtól, a szarkasztikus humoromtól, a lila fejemtől, a szédületes tempómtól, hanem meghívtak maguk közé. Engem. Ezt azóta is mondogatom magamnak, van még hat hetem, hogy elhiggyem.

És úgy lesz valahogy, hogy a nevezési díj megy az alapítványnak, ezzel támogatjuk őket és ez milyen jó már, nem?, nekem baromira tetszik, mert nem pénzt kérnek, hanem egy nagyon sok embert megmozgató közösségi élményt szerveznek, ahol most megmondom, hogy többet kapok, mint adok. 

És úgy is van, hogy mondtam a csajoknak, hogy én nem tudok ám futni. Hogy gondolják meg, nincs harag, de tényleg nem tudok, szóval, ha nyerni mennének, akkor ezt most hagyjuk abba, szerintem még az utolsó hely is necces. És azt is mondtam, mert ez váltó lesz, hogy én 2 km-re vagyok belőve, de csak ideális napokon, majd igyekszem ezt a kirobbanó csúcsformámat a megfelelő  napra időzíteni, de ez a maximumom. Aztán átgondoltam, hogy ez milyen béna már, legyen 2 x 2 km, vagyis futok 2 km-t, utána valahova eldőlök és jöhetnek a társaim, majd valamikor én megint futok 2 km-t. Most, hoyg le is írtam, rosszabbul néz ki, mint átgondolva, de valahogy csak végigcipelem a testem, nem? Persze, hoyg igen.

És úgy lesz (mert én így képzelem), hogy mivel én ilyen ovis méretűt futok, ezért nekik többet kell, ez azért gáz, nem? Annyira meg vagyok hatva, na. A legszebb az egészben azonban az, hogy éjfélkor indul. Nem tréfálok, éjfélkor kezdünk és reggel hatig futunk. Ugye, milyen jó? Azért nem ijedek meg az időponttól, mert egyrészt van egy csomó más, amin idegeskedhetek (lásd fentebb), másrészt meg egy jó buliban is éjfél után kezdődik a hangulat, harmadrészt pedig itthon is voltam néhányszor fél 11-kor futni, különben pedig úgyis pattogni fogok az endorfintól. Bár jobb lenne, ha inkább futnék. Höhö.

Mikor a férjemnek mondtam ezt, az első mondata az volt, hogy "kell neked egy jó fejlámpa" és ez szerintem egy igen jó válasz, mert éppen mondhatta volna azt is, hoyg te (esetleg a teljesen szóval kibővítve) megőrültél, meg hogy egész éjszaka fent leszel?, meg hogy menj, de én nem megyek, meg hasonló nemjó-férjes dolgokat, de nem, hanem azt mondta, hoyg jön velem és bringával segít nekem, és ez megint milyen klassz.  Mondjuk, szerintem nem gondolta át, hogy én 12-6 között mindösszesen 4 km-t futok, de lelkem rajta, én szóltam.

A társaimnak pedig megmondom, hoyg amíg én futok, addig ők nyugodtan vackolják be magukat valahova és aludjanak, mert mire én a távot lefutom, ők a hatodik álmukon is túl lesznek, de még be is melegíthetnek, belefér az időbe.

Szóval, most akkor augusztus 11-re be kell lőnöm magam, semmi pálinkafőzdés látogatás, meg lazaság, meg ilyesmi, mert azért ha nem futnám le ezt a távot, akkor nagyon szégyellném magam, így is pironkodva edzek. Ha valami konkrétumra készülök, akkor az már edzés, ugye? Legyen már az. Soha életemben nem használtam ezt a szót, ha másnál nem látom, nem is tudom, hogy létezik.


4, 42-nél pedig befutok.



 * film

** Dagadt Köcsög sorstársaim

*** még nem futottam sem ilyet, sem mást, sejtéseim vannak csupán, meg éles vaslogikám

10 megjegyzés :

  1. Ez szupercuki volt, hajrá Zazi! :) Amúgy csak szólok, hogy 6 hét múlva te már minimum 4 km-t futsz le egyben és röhögve.... :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. túlértékelsz, nem fogok, nem nagyon megy, látod, Tihanyban tudtam 2km-t egyben, azóta sem,most erre
      kell gyúrnom,mondd meg ;)

      Törlés
  2. Jézusmária, Zazi, te aztán bátor vagy, le a kalappal! (Férjem ilyenkor mindig azt mondja, hogy le a gatyával, de azért én ilyet mégsem...)
    2×2 km, ilyen extrém időpontban, hát ezt én sose mertem volna vállalni, pláne társaságban, mások szeme láttára.
    Hú, nagyon, de nagyon drukkolok, és borzasztóan izgulok, hogy milyen lesz!!!!
    Szuper vagy, hajráhajráhajrá!!
    Juli

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. szted sok? én ilyenkor fel vagyok spannolva, meg most egyébként is ebben az időszakban vagyok (túlságosan is, sajnos), és bízom abban, hogy a sok biztatás jól hat majd rám. persze,izgulok nagyon, de a sok ember futni fog, nemfeltétlenül nyerésre, hanem játszásiból (jó, nyilván lesznek, akik nyerni fognak), de tudom, hogy lesznek olyan kvalitással, mint én, szóval... a csapatom meg tudja, hoyg mennyit bírok, azt hiszem, én igyekeztem elriasztani őket, de nem hagyták )


      a le a gatyával
      sztem az nagyon jó!

      Törlés
    2. Nem, nem annyira a "sok", hanem a "mikor". Hogy a nap legkevésbé aktív részében. Nekem ez kisebbfajta öngyilkosságnak tűnik fel, olyankor mozogni leginkább, amikor leginkább aludni kellene. És olyankor lenni társaságban, amikor leginkább magamba kellene süppednem.
      De Zazi: engem általában mindenki különcnek és csodabogárnak ismer, úgyhogy el ne tántorítsalak!
      Nagyon is jól el tudom képzelni, főként, ha ilyenkor úgyis fel vagy spannolva, hogy óriási sikerélmény lesz, és azonfelül remek buli, hasonló indíttatásúakkal, szóval amin szörnyülködöm, azt légy szíves, tekintsd szubjektív előítéletnek!!
      És a legeslegeslegjobbakat a versenyhez!
      Juli

      Törlés
    3. a "mikor" majd élőben dől el, de oly sokan mennek, hogy sztem az kisebb súllyal esik a latba, mint a táv. én attól jobban tartok...

      Törlés
  3. Válaszok
    1. ugye??? mondjuk, nem elég lila a feje, hát na ;)

      Törlés
  4. Most akkor nem jössz "szintfelmérésre" - :) - a Teliholdfutamra????

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. nem merek,ott egyben kell, egyben nem tudok 4km-t,még belesétával sem... viszont elméletileg mégis megyünk, mert a kölök, aki ugye éppen hazaérkezett Hollandából,azt mondja, ő menne, tehát megyünk szerintem. leszek is, meg nem is...

      Törlés

szeretem, ha van visszajelzés ;)