2013. június 20., csütörtök

nyáron, este fél tizenegykor*

 Az ember kövér lánya csak fut, kocorászik, teszi egyik lábát a másik után, űzi a kilométereket, izzad, szenved, tágítja a határait és jó esetben néha nemcsak jól érzi magát mindettől, hanem még boldog is.

Amikor a férjemnek megvettük a Trek bringát, komoly kitétel volt a bicaj súlya, dekákról beszélünk, nem kilókról, legyen minél könnyebb a drótparipa, mennyit lehet ezen gondolkodni, én már vihogtam. Ehhez képest ugyanő az esti kocogáshoz a következőket kívánta rám aggatni: pulzusmérő, fejlámpa, telefon, vizespalack. Ha rajta műlik, nem maradt volna szabad felületem.

Végül telefont és fejlámpát vittem magammal, utóbbit a jobb csuklómra tekertem, abban a melegben nem kívánta a fejem, hogy bármi is útját állja a hajtő alól induló izzadásnak. De még ez is tök felesleges volt, mert bár a terv az volt, hogy én majd a szomszéd zsákfaluba átszökkenek, kisétáltam a falu határába, megláttam az utat két oldalán a sötét erdővel és annyi. Maradtam a faluban. Pedig a szobában még annyira jó ötletnek tűnt. A lámpa ily módon felesleges volt, de 2 perc után a telefon is, lemerült, nagyon jó, mindkét kezemben vittem valami használhatatlan cuccot. Nem kell mindig tervszerűnek lenni.

Viszont. Hihetetlen jó volt. 3, 7 km ment le, megálltam, azt hiszem, háromszor, de most ez sem érdekelt, mivel nem volt runkeeper, nem tudtam mérni sem időt, sem távot, nem szólt zene a füleimbe, nem mondta senki, hogy baromi lassú vagy, Zazikám, én csak kocorásztam a falu utcáin, én nem is tudtam, hoyg létezik ilyen nagy boldogság. Izzadtam, lihegtem és mérhetően éreztem az endorfint. Nem utána, közben. Ilyet nekem, sokat.

Mindemellett óriási előnyeit fedeztem fel a késő esti futásnak., pl. összefoghattam a hajam egy igényes befőzőgumival, senki nem látta; feltűrhettem a vastag karomon a pólót**, nem zavart senkit;  a házakból kiszűrődő TV zajok alapján tudom, ki milyen politikai hozzáállással bír, melyik csatornát nézi. Voltak érdekességek, így pl. utamat dominelv-szerűen felcsattanó kutyaugatás kísérte, és már van sejtésem arról is, ki nem fürdik esténként.*** És még mondja valaki, hogy nem izgalmas az esti futás.


Nem tartozik szorosan a témához, de azért elmondom, hogy hazaérve beugrottam**** a fürdőkádba, csatakos hajam éppen lelocsoltam vízzel, mikor rádöbbentem, hoyg Tihanyban hagytam a sampont, nálunk meg nincs tusfürdő, az éppen aktuális citromfüves szappan bőrradírnak tökéletes, de hajmosásra tán meg mégsem, végül találtam valami Lush Tusfürdő termékmintát, hátha. Tömören mondom: nem.



* Marguerite Duras

** képzeletben meg is jelent, hogy hopsz, akár ujjatlan trikót is húzhatok magamra, what a happiness

*** elhaladtam egy ház előtt, ahol a gazda a sötét éjben az udvaron bóklászott talpig felöltözve, majd 2 perc után, amikor arra jártam, már sehol sem volt és töksötét volt a házban, ej

**** szociolingvisztika futós változata, mikor ugrik és mikor mászik be az ember a fürdőkádba



16 megjegyzés :

  1. Én is tegnap voltam, bár nem ennyire későn, mint te, de nekem rég volt ennyire pocsék futásom. A kánikula kifogott rajtam. Borzasztó. Pénteken revansot veszek. Neked viszont nagy gratula, majdnem 4 km! És még élvezted is!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. érthetetlen is számomra a dolog, de elfogadom, kész vagyok elfogadni a jó dolgokat!
      ahogy olvasom, a többség nagyon szenvedett, sokkal kevesebbet tudtak futni,sokkal lassabban és sokan ki is hagyják,várnak az enyhülésre.valakinek az asztmája is eljött. szóval,most egy ilyen időszak van,nagyon óvatosan bánjunk magunkkal.

      ez nem a te hibád,ezt hangsúlyoznám.

      Törlés
  2. Látod, ezt is ki kell próbálni egyszer. A kütyütlenséget.
    Lehet, hogy így kéne máskor is. Hagyd a pulzusmérést, endomondót, runkeepert, zenét. Csak fuss, ahogy jól esik.
    Sokan mondunk neked itt sokféle okosságot, természetesen mindenki a maga szemszögéből, arra alapozva, hogy neki mi vált be. Érdemes mindent kipróbálni és előbb-utóbb úgyis kitapasztalod, hogy neked mi a jó, mi válik be.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. korábban már mondtad ezt nekem, de nem jött át az üzenet,nekem ehhez az kellett, hogy lemerüljön, otthon felejtsem,ne akarjam cipelni, szóval,nem magamtól vagyok ilyen spontán. viszont igazat kell adjak, valóban más volt így, pedig nem nézem menetközben az órát,meg semmit,mégis.... van bukéja, hogy így mondjam!

      Törlés
  3. Peti is trek-et vett a nyári nagy és "elmebeteg" versenyéhez. Már kétszer el is esett vele:) Hiába, a bringát is szokni kell.

    Ölellek, még mindig fenenagy tisztelettel:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. a Peti meg csak vigyázzon magára, ha lehet...

      én titokban reménykedtem, hoyg a balatoni ironman-en lesztek, bevallom :(

      Törlés
  4. ...csak megérkezik már az a -elfogadom mennyire jó érzés :)ott van már a kanyarban és mindjárt a elkap. Az lesz csak a csudajóóó. Ma reggel voltam és nagyon eszembe voltál ám! Ölellek Zazi.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Rita drága, puszillak. hogy írhassam, azt vágyom, s ha jő, beleordítom a világba, hallani fogjátok :)

      Törlés
  5. Úgy utálom ezt hallani, de következetlen vagyok és mégis le kell írom: ugye, hogy megmondtam??? Na jó legyen kollektív tudat: ugye, hogy megmondtuk??? :DDD

    és még: dejóóóóóóó!!!!!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. én azt nem utálom hallani,ha valaki jót mond és igaza lesz, tök szeretem elismerni :) bizonyhogy megmondtad és bizonyhogy megmondtátok! remélem, mondtok még ilyeneket :D

      köszönöm,Katókám :)

      Törlés
  6. Szupeeeer vagy! Na ugye, hogy ugye? ;)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. ugyehogyugye? Viki,korábban kommenteltél valahova, de nem találom és dicsérni akartalak, fejet simogatni, hát most itt megteszem, rendben? :)

      Törlés
    2. Köszönöm, Drága vagy! Ezt most félig vissza is vonhatod. Én nem vagyok kamikáze, mint Te, nem mentem el ebben a hőségben futni. De ma lótottam-futottam eleget, gyerekek benyeltek egy hányós vírust, Csabi ma 8x hányt, Bogi 2x engem le, úgyhogy megvolt a mai futkorászás...

      Törlés
    3. Ja, felvettelek ám endomondon barátnak. ;)

      Törlés
  7. Én ma este megyek, és valami hasonlóra vágyom, de nagyon félek a melegtől. A mai cél, hogy 4 percet fussak egyszerre. 3x egymás után. A tempóm pedig hasonló a tiédhez, szóval még mindig Te vagy a jobb :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. azt te nem tudhatod, brutál lassú vagyok, nem tréfálok. és? nem baj. neked sem baj, semmi sem baj, illetve mégis: ha otthon maradunk és döglünk, na, az baj. de ez itt nálad sincs, mert mész és csinálod, szóval,miről beszélünk?

      minden változik, minden javul, Norcsi, mi is.és ez a legjobb. erre gondolj csak. hajrá!

      Törlés

szeretem, ha van visszajelzés ;)