2013. május 20., hétfő

képesített kettő

Az úgy volt, hoyg van nekünk Tihanyban egy kis házikónk (örökölt), fent a Nagy-Kopasz mellkasánál és akkor most lementünk oda és véletlenül beraktam a futócipőm. És útközben magyaráztam a férjemnek, hoyg az a király ebben a futásban, hoyg gyakorlatilag bárhol lehet végezni, nem kell edzőterem, nem kell külön felszerelés, kell egy cipő ás usgyi. Döbbenet, hoyg ezek a szavak az én számat hagyták el. Drog lehet a dologban.

Tihanyban egyébként nem dolgoztam, hanem aludtam (és nemcsak én), méghozzá elég sokat, gondolom, ennek tudható be, hogy kétszer is elmentem futni. Kétszer. Én. És mindkét alkalommal ugyanazt a távot futottam méterre pontosan, majd megmutatom, a csodás Magellán-ra hajazó tájékozódási képességemmel sikerült belőnöm magam az endomondo-n. ( a "belőni"- t vesd össze az előbbi bekezdés "drog" szavával)

Hogy ne legyen már ilyen habos ez a poszt, megmutatom, hol kellett futnom, feltételezem, hogy aszfalton futók csak a sok zöldet látják, amit értek, oké,  gyönyörű, de azért ez tényleg durva, miket meg kell tennem nekem a futásért.

Mi fent vagyunk a hegyen, a Balaton meg alant (nagyjából 200 méter a szintkülönbség, hopp), tehát le kell menni. Na de hogy.
(telefonos fotók, a gépemet nem vittem magammal, itt a mazochizmus határa)

Nem ezen a magasságon vagyunk, ennél magasabban, de nem akartam kicsinyes lenni, mondjuk, hogy innen számítsuk a fentet.

A hír viszont igaz. Az ott a Balaton.


 Leérek a meredélyen (már közben arra gondolok, hogy itt hogyan fogok fel?), de ez még semmi, mert jön a következő etap, 107 (természetesen: meredek) lépcsőfok. 107.



Leértem. Combom edződött. Meg a lelkem is. A telefont viszont már csak ferdén tudom tartani. Futás előtt.



Nem rossz. Nézni.De most futni kell.


Mindig a sárga úton a fal mellett.


 Holnap majd megmondom, mit és mennyit és hogyan, de azért a feketelevest nem szeretném kihagyni, erőm a végén, lihegek, mint a fene, dől a víz a fejemről és egyéb helyekről, büdös vagyok, tántorgok és akkor jön a lépcső felfelé. 107.

Félúton lerogyok. Annyira fáj a combom, hogy a fenekem be kell tolnom a háttámla és az ülés közötti résbe. És így sem jó.Ha már mindenhogy szar, akkor legalább nyújtok.


Finomabb lelkülettel bírók biztosan a Balatont néznék, én továbbra is sikongatok és nézek felfelé, hiszen ne feledjük, a táv felénél vagyok. Még 50 lépcsőfok.

  


 És amikor felértem a lépcsőre, jön a meredély. Úgy emlékszem, itt a túlélésért küzdöttem, szóval, no photo.

Minden nagyon szép, minden nagyon jó, de azért most komolyan, hoyg nekem mindig hegyet kell másznom a síkterepen valón futáshoz. Nincs ebben ellentmondás?

Hogy pedig mennyit futottam, hát kérem, lehet tippelni, a téteket kommentben várom, holnap eredményhirdetés.



21 megjegyzés :

  1. Hű, erről eszembe jutott a tavaly ősz, amikor még kint futottam az aszfalton, és haza csakis hegynek menet tudtam jönni, persze szintén sétálva. Na, akkor én is sokat üldögéltem levegő után kapkodva egy kerítés szélén, és aztán milyen öröm volt, amikor már ment enélkül is a kaptató.
    A tippem pedig, hogy felnyomtad 400-ra? Azért milyen király, hogy a nyaralás alatt is elmentél futni!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. akkor érted, hogy miről beszélek :)

      nem 400! majd meglátod a mennyi az annyit!

      Jucuu, te most mennyiket futsz? és rendszeresen? és hol? és hogyan? meg ilyenek. :) imádom mások futós sztorijait hallani.mesélsz?

      Törlés
  2. 2x450? De mindegy is, mindenképpen elismerésem, mert lementél futni, tudva, hogy utána még fel is kell jutnod. Cool - ahogy a fiam mondaná. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. a ház iszonyat magasan van. és nemcsak futás után, de utána különösen, sztem hatványozódik...
      szenvedtem!

      Törlés
  3. Gyönyörű fotók! :) Erről jut eszembe, fiatal koromban egyszer gyalog mentem haza Tihanyból Arácsra - jó volt :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. és az Arácsi Cukrászdát ismered-e? csak, mert az én asszociációs képességem rövidre zár :DD

      végig gyönyörű lehetett az az út:)

      Törlés
  4. Ehhez és az előző posztodhoz:
    Hát Zazi, tudod, az a helyzet, hogy ezen a szakaszon simán előfordulhat, hogy nem akárkivel, hanem egyenesen velem találod szembe magad.
    Ugyanis majdnem minden második hétvégén, szombat vagy vasárnap reggel (általában inkább vasárnap) olyan 7 és 9 óra között (attól függően, hogy mikor sikerül felkelni) erre szoktam venni az irányt... :) Balatonfüred-Tihany-Balatonfüred
    Azért remélem ez nem tántorít el. Ügyesen őrzöd az inkognítódat, te biztosan felismernél engem,
    ami fordítva már nem 100%... :)
    Ha jól látom majdnem lementél egészen a Lepkéig, vagy még azon is túl, a Deltáig... Lehet ez? Ez rengeteg! Oda-vissza szerintem kb. 6 km.
    P.S.: a Bergmann cukrászda Arácson kihagyhatatlan! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Zsolt: ne röhögtess,túlkvalifikálsz engem :DDD
      a nyáron többször leszünk lent, s hogy ne legyen még a hőség is nehezítő tényező (számomra minden az), fel kell kelnem nekem is időben, így aztán ... höhöhöhö... nyugodj meg, hogy rád kacsintok. sőt. ;)

      nagyon csini narancssárga gatyám van, könnyen és messziről felismerhető :D

      a Bergmann-ról nem akarok beszélni, nagyon durva. miattuk nem ment le rólam egy deka sem. na jó: miattam.

      Törlés
    2. Összekevertem az Akasztó hegyet a Kopasszal, ezért azt hittem, hogy valahol a hajóállomás és a Rév között jöttél le a hegyről. Így számoltam a 6 km-t. :) De ne aggódj, meglesz az majd, idővel. Imádom ezt a környéket, bár én már kifejezetten élvezem a sok szintet benne. Van, hogy csak a bicikli úton felmegyek Füredről Tihanyba, majd az apátság mögötti lépcsős ösvényen le a hajóállomásra és a Lepke felé vissza Füredre. Ha kicsit hosszabbra vágyom, akkor elmegyek Sajkod felé, majd azon túl, az erdei iskolánál visszakanyarodok a félsziget közepe felé és a szőlők között a Belső tónál lyukadok ki, aztán az Apátságtól vissza a már említett útvonalon. Aztán van ennek a brutál változata, amikor nem jövök le az Apátságnál, hanem kimegyek a Révhez és vissza a Füred felőli oldalon. Ez már jó 23-25 km háztól-házig. Tavaly úgy összesen kb. 15-ször megjártam e három variáció valamelyikét és egyszerűen nem tudom megunni. Idén eddig még talán csak kétszer voltam, de úgyis a nyári kora reggelek a tökéletesek erre a kis kirándulásra. Én amúgy Füred-Tihany között ráköszönök minden futóra és az a tapasztalatom, hogy a legtöbben visszaköszönnek.

      Törlés
    3. Zsolt, ezt én már olvasni sem szinte.
      bicajról pedig hallani sem, az a férjem reszortja, ő a Gerecsére fel, Dunához le, és még haza is, én ezt kihagyom. ezt is kihagyom.

      még szeretném, ha azt mondanád, hoyg sífutás? öttusa? esetleg úszás? vagy zusammen? :)

      Törlés
    4. Azt hiszem félreértettél. Igaz, hogy egy részét a kerékpárúton, de ezt én mind futva... :) Na mindegy is, a lényeg az, hogy Tihany szép, Tihany jó és kár kihagyni egy jó futást a környéken. Amúgy a hétvégi Káli futás hiper-szuper volt. Jövőre ott a helyed neked is!

      Törlés
    5. minden félreértésben benne rejtőzik a félreérteni akarás csírája. Nem akarok arra gondolni, hogy ezt te futva, nekem ez már-már emberfelettinek tűnik.

      megnéztem a linket és nagyon szimpatikus volt, tényleg milyen jó lenne részt venni! rajta vagyok, szeretném.:)

      Törlés
  5. Régen de sokat jártam ezen a lépcsőn.. nyári munkán voltam a strandon kölcsönzőben segíteni :)) Több Balatoni vihart is átvészeltem... Nagyon jó emlékeim vannak a fiatalkori Tihanyról :)))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. nekem meg a mostaniról! :)
      most is van egy kislány, aki ott dolgozik, lerí, hogy diák :)

      Törlés
  6. Ó, mindig elfelejtem, hogy milyen jó lépcsőzni, pedig az én útvonalamon is van kábé hetven lépcsősor. Nna, hétvégétől.
    T.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. jó? félreértettél valamit :) kaki.

      (a hasznosság, az más téma)

      Törlés
  7. Drágám, tapasztalatból mondom, azon a lépcsőn kínzás le és pláne felmenni, futás nélkül is :)

    VálaszTörlés
  8. A telefonoddal nem értem miért fényképeztél, és miért nem hívtad fel/le azt a kompatibilis orrú férjedet autóval magadért? Vagy hogy vigyen fel a hátán. Hátha Te pont a lumbális csigolyái közé illesz.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. áh, rossz a térde, meg hát a súlyom, ugye :D

      Törlés

szeretem, ha van visszajelzés ;)